با شیوع بیماری کرونا، گروه های جهادگر هم در کنار کادر درمانی و پزشکان حضور پیدا کردند تا این بار در جبهه سلامت انجام وظیفه کنند.

تهیه آبمیوه

همشهری آنلاین/ راحله عبدالحسینی: در حالی که این روزها بیشتر گروه های مردمی و خیریه داوطلب شده اند و با دوختن ماسک و بسته بندی اقلام بهداشتی مثل دستکش و محلول ضدعفونی پای کار آمده اند، یک گروه جهادی در شمیران، برای بیماران کرونایی و پرستاران آب میوه طبیعی تهیه می کند.
گروه «خادم منتظر»  با همکاری بسیج شهرداری منطقه یک، تهیه آبمیوه طبیعی برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان و پزشکان و پرستاران را از 8فروردین ماه آغاز کرده است. «حسام سلطانی» مسئول بسیج شهرداری منطقه یک می گوید: «همزمان با ولادت امام حسین(ع) نیت کردیم که در جبهه سلامت فعالیت کنیم. به همین دلیل در آشپزخانه مسجد امام علی(ع) واقع در شهرک شهید محلاتی با حضور 25 نفر از داوطلبان کار را شروع کردیم.» همه داوطلبان با لباس های محافظ و ماسک و دستکش و رعایت همه نکات بهداشتی مشغول کار می شوند. روی لباس های سرهمی سفیدشان هم نوشته هایی مثل مدافعان سلامت یا جهاد ادامه دارد، به چشم می خورد.
گروه خادم منتظر روزانه 3هزار آبمیوه طبیعی شامل آب پرتقال و آب انبه در بطری 250سی سی تهیه و بسته بندی می کند. سلطانی ادامه می دهد: «فعالیت این گروه جهادی با کمک های مردمی و مدیریت شهری منطقه یک انجام می شود.» بسته های آبمیوه روزانه از طریق آمبولانس به بیمارستان های کم برخوردار از جمله شهدای پاکدشت، زعیم پاکدشت، فیروزآبادی، طرفه، لولاگر، شهدای گمنام منطقه 14 و مرکز بهداشت و علوم پزشکی شهید بهشتی ارسال شده است. سلطانی می گوید: «از خدا می خواهیم به زودی ریشه این بیماری از جهان برچیده شود. تا وقتی این بیماری در کشور ما هست ما هم در عرصه خدمت رسانی جهادی فعالیت می کنیم.» 

محمدحسین روحانی عضو گروه جهادی خادم منتظر درباره دیگر فعالیت های این گروه جهادی می گوید: «اعضای گروه از 23اسفند تا 4فروردین برای تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی در بیمارستان بقیه الله (عج) حضور داشتند. ما از نزدیک تلاش و سختی کار کادر درمانی را دیدیم. برای همین می خواستیم هم برای کادر درمان و هم برای بیماران خدمتی انجام دهیم.»
شهروندانی که مایل به همکاری و سهیم شدن در کار خیر گروه جهادی خادم منتظر هستند می توانند با شماره 09331253117 تماس بگیرند. 


 

کد خبر 498172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha