یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

یکی از قدیمی‌ترین مراکز درمانی تکه دهم پایتخت بیمارستان لولاگر است.

مجيد رباطي

با شیوع «کووید ‌ـ ۱۹» بخشی از بیمارستان لولاگر تبدیل به مرکز پذیرش بیماران کرونایی شد. اتفاقی که سبب جذب خیّران برای تجهیز و توسعه بیمارستان شد. مدیرعامل بیمارستان لولاگر با اشاره به همین موضوع در این‌باره می‌گوید: «سال گذشته با شیوع بیماری «کووید ‌ـ ۱۹» کادر درمانی روزهای سختی را تجربه کرد، اما با همه مشکلات ارزی، گرانی و محدودیت‌های کرونایی برای بیمارستان اتفاقات خوبی هم با کمک معاونت توسعه و درمان، خیران، اوقاف، نهادهای مردمی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، بسیج و گروه‌های جهادی افتاد. این اتفاق بهسازی بیمارستان برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان است.»
به گفته دکتر «محمود سلطانی»، بازسازی و ایمن‌سازی بیمارستان، تهیه دستگاه اکو سونوگرافی، راه‌اندازی بخش CCU ویژه بیماران کرونایی، تجهیز بخش اورژانس، زنان و زایمان، مناسب‌سازی بخش‌های ناایمن درمانگاه‌ها برای‌ تردد شهروندان، زیباسازی و رنگ‌آمیزی فضای بیمارستانی، تهیه اکسیژن کپسولی اکسیژن با مخزن و توسعه و تجهیز بخش ICU از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در بیمارستان لولاگر است.  بیمارستان لولاگر با حمایت‌های مردمی در سال گذشته خدمات ویژه‌ای هم برای بیماران کرونایی داشته که دکتر سلطانی در این‌باره می‌گوید: «همه تلاش ما خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمات مطلوب هتلینگ است.

در دوران کرونا هم سعی شد تا با جذب خیّران و حمایت نهادها و حضور نیکوکاران بر بالین بیماران، بیمارستان به یک کانون حمایتی برای بیماران کرونایی تبدیل شود. توزیع آبمیوه در میان بیماران و همراهان آنها، بسته‌های ارزاق و کارت هدیه میان کادر درمان از سوی خیّران از جمله اتفاقات دلگرم‌کننده این ایام بود. همچنین یک آمبولانس، همراه با راننده، برای جابه‌جایی بیماران کرونایی از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار بیمارستان قرار گرفت. شهرداری منطقه نیز در زمینه استریل فضاهای بیمارستانی کمک فراوانی در ایام کرونا همکاری خوبی داشت. اجرای خدماتی از این ‌دست باعث شد تا از ویزیت ۱۰۰ بیمار به ۳۰۰ بیمار در روز برسیم که این اتفاق خوشایندی در روزهای سخت بود.

همچنین باعث شد تا در وزارت بهداشت بیمارستان لولاگر به‌عنوان مرکز کرونا معرفی شود.» نوسازی بیمارستان در سال ۱۴۰۰ برای تبدیل ‌شدن این مرکز درمانی به مجموعه پزشکی درجه‌ یک مژده‌ای است که رئیس بیمارستان لولاگر به اهالی تکه دهم می‌دهد و در ادامه می‌گوید: «امیدواریم آنها مثل همیشه پشتیبان کادر درمان باشند تا به یاری خداوند با نوسازی بیمارستان بتوانیم در زمینه خدمت‌رسانی به مردم گامی مؤثر برداریم.»
 

کد خبر 590984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha