چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفر جادویی ۱۰ کودک آلمانی به ایران برای آشنایی با فرهنگ ایرانیان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۰ دانش‌آموز یکی از مدارس برلین با همراهی معلمان خود و با استفاده از داستان سفید برفی و هفت کوتوله به اصفهان سفر کرده‌اند تا با بناهای تاریخی، زندگی روزمره و فرهنگ مردم ایران و کودکان هم سن و سال خود بیشتر آشنا شوند.

این سفر از که روز دوم اردیبهشت آغاز شد و آنها تا روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت از بناهای تاریخی اصفهان دیدن می‌کنند و در کارگاه‌های مشترکی با کودکان عضو کتابخانه‌های کانون در این شهر بزرگ و تاریخی ایران شرکت می‌کنند.

بچه‌های ایرانی و آلمانی در این کارگاه‌ها به صورت نمایشی داستان سفید برفی و هفت کوتوله را اجرا کردند ضمن این که کودکان اصفهانی نیز افسانه ایرانی ماه پیشونی را برای هم‌سالان آلمانی خود بازگو ‌کردند که اجرای این نمایش خلاق در میدان نقش جهان قابل توجه بود.

 میهمانان آلمانی در سه روز اقامت خود در اصفهان از کارگاه‌های صنایع دستی نیز دیدن می‌کنند و با نحوه بافت فرش ایرانی و ساخت سفال آشنا می‌شود.

 این کودکان شامل ۳ دختر و ۷ پسر ۱۰ روز در ایران خواهند بود.

 گفتنی است بر اساس گفته همراهان گروه آلمانی، ایران تنها کشور غیر اروپایی است که بچه‌های این مدرسه شهر برلین به آن سفر می‌کنند.

تصاویری از حضور دانش آموزان آلمانی در اصفهان را اینجا ببینید.

کد خبر 49734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز