چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

گروه بورس: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در حال حاضر ۲۹ شرکت، با پذیرش مشروط در بورس تهران مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار همشهری، در شرایطی که با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ موج ورود شرکت‌های جدید به بورس روزبه‌روز ابعاد تازه‌تری به‌خود می‌گیرد، بررسی آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌ها در بورس نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۲۹ شرکت در مرحله پذیرش مشروط و در انتظار ورود به بورس هستند.

این شرکت‌ها هر کدام بنا به دلایل مختلفی تاکنون نتوانسته‌اند شرایط کامل مورد نظر را احراز کنند و باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. در این میان ۲ بانک صادرات و ملت که باید سهامشان برمبنای سیاست‌های اصل ۴۴ در بورس عرضه شود باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

در میان این شرکت‌ها به غیراز ۲ بانک ملت و صادرات که به تازگی پیشنهاد ادغام آنها از سوی مسئولان بورس تهران ارائه شده، نام شرکت‌های دیگری مانند پتروشیمی خراسان، ذوب آهن اصفهان، صنایع ملی گاز، فولاد آذربایجان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به چشم می‌خورد.

اما نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حالی همچنان در بین شرکت‌های پذیرفته شده وجود دارد که پیش از این وزیر صنایع رسما اعلام کرده بود که سهام این سازمان در بورس عرضه نخواهد شد و نام این سازمان را از فهرست واگذاری‌های وزارت صنایع خارج کرده بود.

موضوع واگذاری سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب یک شرکت هلدینگ خبری بود که در چند سال گذشته جنجال‌های زیادی را در بین مطبوعات ایجاد کرد.

اما براساس گفته‌های مسئولان بورس تهران و سازمان خصوصی‌سازی از میان شرکت‌هایی که به‌صورت مشروط پذیرفته شده‌اند باید سهام شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک صادرات، بانک ملت، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی خراسان در سال‌جاری در بورس عرضه شود.

براساس این گزارش، هم‌اکنون شرکت‌های بازرگانی و تولیدی مرجان کار، بانک صادرات، بانک ملت، بیمه معلم، پتروشیمی خراسان، پلی‌نار، تکادو، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، تولیدی و صنعتی آمیژه‌ساز اراک، خدمات مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، داروسازی ثامن، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری سامانه گستر نوین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، سیمان آبیک، سیمان استهبان، شیر پاستوریزه پگاه فارس، شیمیایی بهداد، صنایع ملی گاز، صنعتی و معدنی ستبران، فالق صنعت، فولاد آذربایجان، قند تربت حیدریه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مهندسی و فناوری حرارتی دمافین، موج نیکان، نورایستا پلاستیک و همکاران سیستم با پذیرش مشروط در بورس تهران مواجه هستند.

کد خبر 49723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز