پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

دستفروشانی که اقدام به اشغال فضای عمومی و در اصطلاح سد معبر می کنند، برابر قانون شهرداری متخلف هستند و ماموران معبربان حق برخورد و جمع آوری آنها را دارند. این اقدام در پی درخواست شهروندان از روز شنبه 16 فروردین ماه از سوی ماموران معبربان شهرداری منطقه 7 و ماموران نیروی انتظامی با جدیت پیگیری می شود.

دستفروشان مواد غذایی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: دستفروشی این روزها به یک شغل تبدیل شده است و قشر عظیمی از مردم به سبب نبود موقعیت شغلی مناسب و نداشتن سرمایه کافی به این شغل روی آورده اند. خیابان ها و میادین پرتردد از جمله میدان امام حسین(ع) در قرق دستفروشان است و این قشر از صبح زود، بساطشان را پهن و از این راه امرار معاش می کنند.

دستفروشی فی نفسه جرم نیست، اما چنانچه منجر به سد معبر شود برابر قانون 55 شهرداری تخلف است و با متخلفان باید برخورد شود. «عباس مافی»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه 7، در گفت و گو با خبرنگار ما، خبر برخورد و جمع آوری دستفروشان میدان امام حسین(ع) را داد و گفت: «جمع آوری دستفروشان میدان امام حسین(ع) که منجر به سد معبر و ایجاد مزاحمت برای عابران و شهروندان شده، مطالبات مردم بوده است و به همین دلیل براساس توافقات انجام شده با ماموران انتظامی، طرح جمع آوری آنها از 16 فروردین ماه با جدیت اجرا می شود.»

او ادامه داد: «ممنوعیت فعالیت برای دستفروشانی که فعالیت شان سبب ایجاد مزاحمت برای تردد عابران و شهروندان می شود تا نماز مغرب خواهد بود و پس از آن می توانند فعالیت کنند.»

به گفته او دستفروشان از این راه امرار معاش می کنند و برای همین مدیران شهری منطقه درصددند تا فضای مشخصی را برای فعالیت دستفروشان اختصاص دهند. مافی در توضیح بیشتر گفت: «این کار پس از ریشه کنی بیماری کرونا انجام می شود و امیدواریم با مشارکت شهروندان به زودی شاهد این اتفاق باشیم و مردم به روند زندگی عادی باز گردند.»

رضایت عابران

هر چند این روزها به سبب بیماری «کرونا»، میدان امام حسین(ع) خلوت است و از شلوغی و ازدحام گذشته خبری نیست، اما همچنان هستند کسانی که برای انجام کارهای ضروری از این میدان می گذرند و بساط برخی از دستفروشان سدی در برابر راهشان می شود.

«علی رحمانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن ابراز رضایت از طرح جمع آوری دستفروشان گفت: «فعالیت دستفروشان برای هیچ کس ناخوشایند نیست. به هر حال این هم نوعی شغل است و مردم از این راه امرار معاش می کنند، اما بستن مسیر شهروندان به ویژه خانم ها به معنای ایجاد مزاحمت است و مدیران شهری و انتظامی بی تردید باید با چنین مزاحمتی برخورد کنند.»

«اکبر اظهری»، ساکن میدان امام حسین(ع) هم برخورد با دستفروشان را لازم و ضروری دانست و به خبرنگار ما گفت: «اهالی از مسدود شدن معبر از سوی دستفروشان گلایه مند هستند و چندین بار نارضایتی خود را از طریق تماس با سامانه 137 ثبت کرده اند. جمع آوری دستفروشان مزاحم باید تداوم داشته باشد.»

کد خبر 497193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    جريمه نقدي ، تنها راه گرفتن انگيزه دستفروشي غير قانوني و بر گشت اين مهاجرين به كشاورزي جريمه سنگين است