پس از رسانه ای شدن خبر شیوع ویروس «کرونا» همه نهادها و سازمان ها پای کار آمدند و با راهنمایی و هدایت متولیان وزارت بهداشت برای ریشه کن کردن این بیماری تلاش کردند. خدمت رسانی برای مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد. در این گزارش فعالیت های مدیران شهری پازل هفتم پایتخت را بررسی کرده ایم.

شهرداری مطنقه 7

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: شاید مدیران شهری نخستین کسانی بودند که پس از حافظان سلامت آستین ها را بالا زدند و با ضدعفونی کردن معابر و المان های شهری تلاششان را برای حفظ سلامت شهروندان آغاز کردند. به گفته «سمیه حاجوی»، شهردار منطقه 7، ضدعفونی کردن معابر شاید کاری ساده به نظر بیاید اما به سبب تردد شهروندان، حائز اهمیت است: «وقتی معابر و المان های شهری عاری از ویروس کرونا باشد، بی تردید میزان انتشار و شیوع این بیماری به حداقل می رسد.»

ضدعفونی معابر در منطقه 7 با مشارکت نیروهای جهادی بسیج و نیروهای دواطلب مردمی و گروه های دوام و ماموران آتش نشانی منطقه آغاز شده است و تا نابودی ویروس «کوید 19، همچنان ادامه خواهد داشت.

توزیع پک های بهداشتی

اقلامی که در برخی از مناطق کمیاب هستند و مردم برای یافتن آنها مشکل دارند. «فانزه دولتی»، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه7، با اعلام خبر توزیع پک های بهداشتی در منطقه گفت: «نزدیک به 450 پک بهداشتی در میان کارگران فصلی منطقه توزیع شد. البته به این کارگران اصول بهداشتی هم آموزش داده شد. 100 پک اقلام بهداشتی هم تهیه و در اختیار دانش آموزان مرکز پرتو و خانواده هایشان قرار گرفت. 700 عدد ماسک هم از سوی گروه های جهادی بسیج و خیران تهیه و در اختیار کادر درمانی بیمارستان کودکان «بهرامی» قرار دادیم.»

پرچم گردانی در بیمارستان امام حسین(ع)

بیماران کرونایی و حافظان سلامت، در شرایط بحرانی کنونی نیاز به تقویت روحیه دارند. مراسم پرچم گردانی به همت خادمان حرم امام رضا(ع) در بیمارستان های «امام حسین(ع)» و کودکان بهرامی با همین هدف انجام شد. به گفته شهردار منطقه 7 خادمان همراه با پرچم متبرک شده حرم امام رضا(ع) به دیدن بیماران کرونایی رفتند تا التیامی باشند برای دردهایشان. او ادامه داد: «در این حضور خادمان به حافظان سلامت خسته نباشید گفتند و اقلام متبرک شده اهدا کردند.»

کد خبر 497669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha