شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

قرنطینه خانگی آنقدرها هم که فکرش را می کنیم بد نبوده؛ آن هم برای افرادی که همیشه پرکار بوده و فرصت کافی برای پرداختن به دلمشغولی های خود نداشته اند.

مسعود فروتن

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: «مسعود فروتن» نویسنده و بازیگری است که روزهای در خانه ماندن را فرصتی گرانبها می داند و می گوید :« این روزها توانستم قصه های نیمه تمام خود را کامل کنم، فیلم ببینم و بیشتر کتاب بخوانم.» او از اهمیت برنامه ریزی در روزهای قرنطینه برایمان می گوید.
معاشرت و دید و بازدید یکی از سنت های نوروز است. هر سال می توانستیم در ایام نوروز به دیدار پدر و مادر و دوستان دور و نزدیک برویم. دید و بازدید از بزرگان فامیل شروع می شد. معمولاً روز اول عید به صورت فشرده به دیدن همه بزرگان می رفتیم. به همین دلیل بود که هفته دوم تعطیلات نوروز خسته کننده می شد.  امسال دید و بازدیدها به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شد و خیلی ها نتوانستند حتی برای دیدن پدر و مادر خود به شهرستان بروند . امسال مجبور شدیم در خانه بمانیم اما قرنطینه خانگی برای من آنقدرها هم بد نبود. از همان روز نخست تصمیم گرفتم برنامه ریزی کنم تا بتوانم از این فرصت بهترین استفاده را ببرم. چون سحرخیز هستم ساعت حدود 6 ، 7 صبح پیاده روی مختصری در محوطه خانه مان انجام می دهم و بعد از صبحانه شروع می کنم به انجام کارهایی که به دلیل مشغله هایم نیمه تمام مانده بود. چند قصه نصفه نیمه دارم که تا ظهر مشغول نوشتن می شوم. بعدازظهرها هم با کتاب خواندن و تماشای فیلم سپری می کنم. همیشه دوست داشتم دوباره برخی فیلم ها را که سال ها پیش دیده بودم تماشا کنم. فیلم های سوته دلان، دایی جان ناپلئون، بر باد رفته و ... تعطیلات نوروز امسال بهترین فرصت برای تماشای این فیلم ها بود.

کرونا را جدی بگیریم
متأسفانه برخی مردم هنوز مرگبار بودن کرونا را جدی نگرفته اند. این بیماری مختص ایران نیست و اکنون فراگیر شده و خانه ماندن مهم ترین راه جلوگیری از شیوع این بیماری است. خصلت بدی است که مدام فکر می کنیم مسئولان جامعه به فکر ما نیستند و پناه می بریم به ندانستن خودمان و از سر آگاه نبودن، کارهایی را انجام می دهیم که ضررش به دیگران و خودمان می رسد. تصمیمی گرفته شده که در خانه بمانیم و باید همه ما به این تصمیم عمل کنیم. فکر نکنیم مرگ برای همسایه است و سراغ ما نمی آید. عمل کردن به توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن کار سختی نیست. اگر همه رعایت کنیم و خود و دیگران را به خطر نیندازیم می توانیم از این بحران به سلامتی بگذریم.

تغییر سبک زندگی با کرونا
 ویروس کرونا در نوع نگاه ما به زندگی تغییراتی به وجود آورده است. مهم ترین تغییر، داشتن برنامه ریزی در زندگی است. دلیل اینکه برخی در روزهای اجرای قرنطینه مدام و بی دلیل به بیرون از خانه می روند این است که برای ساعت های خود برنامه ریزی ندارند. درحالی که با برنامه ریزی می توانند از این فرصت خانه ماندن استفاده کنند. این روزها فرصت بیشتری برای بودن در کنار خانواده، مطالعه، تماشای فیلم و انجام کارهای نیمه تمام است. خاطره نویسی یکی از کارهایی است که می توانیم انجام بدهیم. اتفاقی که نوروز امسال افتاد بی سابقه بوده و می توانیم شروع به نوشتن کنیم تا برای فرزندانمان به یادگاری بماند. حتی می توانیم از کودکان بخواهیم که دست به قلم شوند و خاطرات خود را از روزهای قرنطینه بنویسند. تجربه های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. با تماس های تلفنی از حال همدیگر باخبر شویم و یکدیگر را دلگرم کنیم. با رعایت هشدارهای بهداشتی زمینه حفظ سلامت خود، خانواده و افراد جامعه را تأمین کنیم و به خودمان استراحت بدهیم و لذت ببریم از اینکه مدتی از رانندگی و ترافیک تهران دور شده ایم.
 

کد خبر 496819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha