یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

وزارت نفت هیچ مشکلی برای نصب جایگاه‌های تأمین گاز خودرو در منازل ندارد.

سیدرضا کسایی‌زاده، مدیر‌عامل شرکت‌ملی گاز با اعلام این خبر افزود: برای کاهش صف خودروها در مقابل جایگاه‌های گاز، این یک راه است که پیش از این وزارت نفت با این کار مخالف بود ولی امروز هیچ مشکلی ندارد.

کسایی‌زاده دیگر برنامه‌ها برای توسعه مصرف گاز در حمل‌ونقل را کاهش سرمایه‌گذاری دولتی در بخش توزیع انرژی، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و اشتغال زایی بومی و تلاش برای جلب مشارکت مردمی اعلام کرد.

وی گفت: در حال حاضر 402جایگاه بهره برداری شده که 206جایگاه تک‌منظوره و غیردولتی هستند و مابقی جایگاه‌های دو منظوره.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث جایگاه‌ها، اعلام کرد:در سال 83، 64 جایگاه، در سال 84، 68 جایگاه، درسال 85، 60 جایگاه و در سال 86، 200 جایگاه سی ان جی احداث شده‌اند.

کسایی زاده، تعداد جایگاه‌های در دست ساخت را 768 جایگاه اعلام کرد و افزود: تعهدات وزارت نفت برای پایان امسال 1800 جایگاه است و این تعداد در پایان سال 89 باید به 3هزار جایگاه برسد.

وی ادامه داد: تعداد خودروهای گازسوز شده تاکنون در مجموع 859هزار و 115 دستگاه خودرو هستند که از طریق کارگاهی و کارخانه‌ای گازسوز شده‌اند.

وی سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز ایران را احداث و بهره برداری جایگاه‌های سی ان جی توسط بخش خصوصی و گسترش تبدیل سوخت خودروها توسط صنایع خودروسازی خواند و اظهار داشت: در پی آن هستیم تا معاینه خودروهای گاز سوز شده نیز مانند خودروهای بنزین سوز انجام بگیرد.

کد خبر 49386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز