همشهری آنلاین: دولت در تلاش است با ایجاد جایگاه‌های جدید توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی)، دسترسی آسان خودروهای گازسوز را به این سوخت، فراهم کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر غلامحسین نوذری چهارشنبه هفتم آذر 86، در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به سرعت زیاد گازسوز کردن خودروها، چه تدابیری برای کاهش ازدحام خودروها و حضور فشرده در جایگاه‌های توزیع سوخت سی‌ان‌جی اندیشیده شده است، افزود: به منظور تسهیل دسترسی به سوخت گازطبیعی فشرده، ‌تعداد جایگاه‌های توزیع سوخت سی‌ان‌جی تا پایان سال به 500 واحد افزایش می‌یابد.

وی گفت: با افزایش تعداد این جایگاه‌ها، از ازدحام خودروها در جایگاه‌های توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده، کاسته خواهد شد.

معرفی 30 شرکت خصوصی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها

مهدی محمدی، مدیرکل طرح ملی سی‌ان‌جی (CNG) شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از معرفی 30 شرکت خصوصی دوگانه سوز کردن خودور، به ستاد تبصره 13 خبر داد.

وی گفت: این30 شرکت خصوصی واجد شرایط، از میان 400 شرکت خصوصی متقاضی، انتخاب و به ستاد تبصره 13 معرفی شده اند.

وی افزود: پس از تائید نهایی ستاد تبصره 13، این تعداد شرکت خصوصی با تاسیس کارگاه‌های تبدیل سوخت خودرو به دوگانه سوز، مسئولیت کامل نصب مخزن و کیت سی‌ان‌جی ( CNG ) را بر روی خودروهای شخصی به‌عهده می‌گیرند.

محمدی همچنین گفت: توان مالی و فنی و نیز دارا بودن سابقه‌ای تقریبا مرتبط با کار تبدیل کارگاهی سوخت خودرو به دوگانه‌سوز اصلی‌ترین شرایط تاسیس کارگاه‌های تبدیل سوخت خودرو به دوگانه‌سوز است.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه جغرافیایی نیز مهم است افزود: پس از بررسی‌های نهایی، در صورتی که تراکم جغرافیایی این 30 شرکت، متناسب با نیاز کشور نباشد از 370 شرکت دیگر استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل طرح ملی سی‌ان‌جی درباره مکان ساخت کارگاه‌ها نیز گفت: با توجه به تراکم متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو سعی خواهیم کرد، 30 شرکت خصوصی متقاضی این کار در همه استان‌ها به تناسب تاسیس شوند.

محمدی همچنین درباره زمان بهره برداری از 30 کارگاه بخش خصوصی افزود: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منتظر پاسخ ستاد تبصره 13 است.

کد خبر 37777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز