دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت گازخودرو گفت: تعداد جایگاه های سی.ان.جی تا پایان سال 87 به 1800 جایگاه افزایش می رسد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا غروی، مدیرعامل شرکت گازخودرو اظهار کرد: با بهره‌برداری از پنج هزار جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده تا سال 1404، روزانه 48 میلیون متر مکعب گاز سی.ان.جی در بخش حمل و نقل استفاده خواهد شد. به این ترتیب نیاز است برای تامین این میزان گاز مورد نیاز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی انجام شود.[مفاهیم: CNG چیست؟]

وی افزود: تعداد جایگاه های سی.ان.جی تا پایان سال آینده به 1800 جایگاه افزایش پیدا خواهد کرد که با راه‌اندازی جایگاه‌های جدید نیاز است روزانه حدود 12میلیون مترمکعب گاز برای استفاده در بخش حمل و نقل تامین شود.

مدیرعامل شرکت گازخودرو نیاز کنونی کشور به گاز طبیعی فشرده را روزانه سه تا چهار میلیون مترمکعب دانست و گفت: درحال حاضر با 377 جایگاه سی.ان.جی فعال در سراسر کشور، گازرسانی به 700 هزار خودرو انجام می‌شود.

به گفته او تعداد خودروهای گازسوز شده هر شهر با توجه ویژه به شهرهای متمرکز و یا جاده‌های ترانزیتی، معیار ساخت جایگاه‌های سی.ان.جی در شهرهای مختلف است؛ به‌این منظور فهرستی تنظیم و براساس آن تعداد جایگاه‌های مورد نیاز در استان‌های مختلف تعیین شده است.

وی با اشاره به تناسب نداشتن تعداد خودروهای گازسوز و جایگاه‌های سی.ان.جی و همچنین تاکید مسوولان این شرکت به تامین جایگاه‌های عرضه گازطبیعی فشرده در کلان‌شهرهایی مانند تهران و اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در سال آینده تهران به عنوان بیشترین دارنده خودروهای گازسوز، بیشترین سهم از جایگاه‌های سی.ان.جی را داشته باشد.

غروی درخصوص وضعیت کنونی جایگاه‌های سی.ان.جی در تهران یادآوری کرد: درحال حاضر67 جایگاه سی.ان.جی در استان تهران فعال و عملیات اجرایی ساخت 45 جایگاه جدید نیز ادامه دارد. در این زمینه انتظار می‌رود تا پایان سال آینده با بهره گیری بیش از 100 جایگاه سی.ان.جی، مشکل استان تهران در زمینه سوخت‌گیری خودروها برطرف و تعداد جایگاه‌ها به 212 مورد برسد.

وی همچنین توضیح داد: دراستان اصفهان هم‌اکنون 18 جایگاه فعالیت می‌کنند که با ساخت 70 جایگاه دیگر که هم اکنون 57 مورد آن در دست اجراست، تعداد جایگاه‌های فعال این استان در پایان سال آینده به 88 جایگاه خواهد رسید. عملیات اجرایی 13 جایگاه دیگر نیز در سال آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 46698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز