سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر طرح ملی CNG کشور گفت: 150 جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده ( CNG ) تا اواخر مهر 86 در سراسر کشور وارد مدار می شود.

مهدی محمدی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: وزارت نفت تجهیزات این 150 جایگاهCNG را به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت تحویل داده است و هم اکنون در حال نصب آنها هستیم.

وی گفت: پس از نصب و راه‌اندازی تجهیزات، این جایگاه‌ها به مدت 72 ساعت به صورت آزمایشی کار می کنند و سپس با حصول اطمینان از صحت کارکرد، در مدار استفاده برای عموم قرار می گیرند.

محمدی درباره هزینه ساخت و بهره برداری این جایگاه ها افزود: این 150 جایگاه عرضه سوخت (CNG) با امکانات ساختمان، گاز و برق رسانی حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

مدیر طرح ملی CNG کشور گفت: هزینه این تعداد جایگاه ساخته شده، غیر از زمین آن که به پیشنهاد شهرداری بود ، از صفر تا صد برعهده دولت بوده است.


محمدی در ادامه افزود: پس از فراخوان عمومی، 3 هزار متقاضی برای ساخت جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(CNG) اعلام آمادگی کردند.
وی گفت: این افراد، متقاضی ساخت جایگاه CNG در 12 کلان شهر و راه های مواصلاتی اصلی می باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال بررسی تقاضا نامه ها هستیم گفت: بعد از استعلام ها و جانمایی علمی جایگاه های عرضه سوختCNG، پاسخ متقاضیان را اعلام خواهیم کرد.

محمدی افزود: بسیاری از متقاضیان، زمین دارند ولی از امکانات مناسبی که در خور احداث جایگاهCNG باشد برخوردار نیستند، به همین علت از میان سه هزار متقاضی، امکان پذیرش حدود 100 تا 150 متقاضی بیشتر نیست.

مدیر طرح ملیCNG کشور همچنین درباره شرایط خصوصی بودن جایگاه های عرضه سوخت CNG گفت: هزینه های ساخت جایگاه CNG شامل هزینه زمین، ساختمان، گاز و برق رسانی به عهده فرد متقاضی است اما تجهیزات جایگاه را وزارت نفت به طور رایگان در اختیار وی قرار می دهد.

محمدی درباره مهلت ثبت نام برای ساخت جایگاه CNG افزود:  متقاضیان هنوز برای ثبت نام برای ساخت جایگاه عرضه CNG در کشور فرصت دارند.

کد خبر 31751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز