همشهری آنلاین: معاون پشتیبانی وزیر کشور از احداث 1800 جایگاه سوخت CNG تا پایان سال 1387 خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد شاعری در جمع خبرنگاران حاضر در یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری‌ها در ساری با اشاره به این که یکی از اولویت‌های دولت نهم در سال 87 بحث عمران و حمل و نقل درون شهری است، گفت: 10 هزار میلیارد تومان بر اساس درخواست دولت توسط مجلس به تصویب رسیده است که بر این اساس هر استان به هر میزانی جذب امتیاز کند، منابع مربوطه در اختیار آن قرار می‌گیرد.

شاعری اظهار کرد: اختصاص اعتبارات بستگی به تهیه طرح‌های جامع حمل و نقل درون و برون شهری که توسط مدیران استان تهیه می‌شود، دارد.

وی افزود: 40 درصد از اعتبارات 10 هزار میلیارد تومانی مربوط به حمل و نقل درون شهری است.

معاون پشتیبانی وزیر کشور با بیان این که اولویت دیگر وزارت کشور، عمران شهری و افزایش زیرساخت‌های شهری است، افزود: مدیریت پسماندها، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث جایگاه‌های سوخت CNG و توسعه قطار شهری از برنامه‌های دولت نهم در سال آینده است.

شاعری گفت: اگر مدیران استانی در ارائه طرح جامع حمل و نقل تسریع کنند در سال 87، برنامه راه‌اندازی قطار شهری (مترو) در یکی از شهرهای مازندران را شروع می‌کنیم.

شاعری درباره پروژه قطار شهری در شهرهای یزد و قم تصریح کرد: این دو شهر به حد نصاب پرونده قطار شهری نرسیده‌اند، با این حال مطالعات راه‌اندازی قطار شهری در قم به پایان رسیده و مطالعات یزد نیز در حال اتمام است.

وی سرانه خدمات شهری در استان مازندران را نسبت به میانگین کشور پایین ارزیابی کرد و با بیان این که سرانه فضای سبز شهر تهران هفت متر مربع است، سرانه 5/1 متر مربعی فضای سبز استان مازندران را با توجه به اقلیم و طبیعت ذاتی خود نگران کننده توصیف کرد.

شاعری سرانه فضای ورزشی 50 سانتی مترمربعی تهران را دو برابر سرانه ورزشی مازندران اعلام کرد و افزود: بحث خدمات شهری به دید عمیق‌تری در بین مدیران شهری نیاز دارد.

وی از احداث هزار و 800 جایگاه سوخت CNG تا پایان سال 87 در کشور خبر داد و درباره مشکلات احداث این جایگاه‌ها، گفت: یکی از مشکلات، ضعف سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بوده که در حال پیگیری است.

کد خبر 39935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز