یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی مواداولیه تولید فولاد، افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی امری اجتناب‌ناپذیر است اما برای کاهش میزان افزایش قیمت‌ها تلاش می‌کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در نخستین نشست خبری امسال خود به همراه برخی معاونین این سازمان، با اشاره به افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی با بیان اینکه مشکلات بازار فولاد مختص کشورمان نیست، گفت: قیمت مواداولیه تولید فولاد در بازارهای جهانی به‌طور میانگین نزدیک به 60 درصد افزایش یافته که این امر موجب شکل‌گیری ابهاماتی در بازار این محصول شده و افزایش قیمت فولاد و محصولات فولادی را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

با وجود این، تلاش می‌کنیم از جهش غیرمنطقی قیمت فولاد در بازار جلوگیری کنیم و افزایش قیمت آن منطقی باشد.

احمد‌علی هراتی‌نیک در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش بیش از 30 درصدی قیمت برخی محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تولید و عرضه فولاد به سرنوشت سیمان دچار نشود، گفت: دخالت دولت در بازار فولاد و نظارت بر قیمت و عرضه محصولات فولادی مشابه آنچه در مورد سیمان صورت گرفته، باعث شکل‌گیری رانت‌ در بازار می‌شود و این امر به زیان بخش تولید و مصرف است. با توجه به عرضه محصولات فولادی در بورس تلاش می‌کنیم تا افزایش قیمت‌ها منطقی، کنترل شده و بر مبنای واقعیات باشد و از افزایش کاذب قیمت‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 49377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز