جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

امیر حسن سیاحی*: بالاخره با برگزاری انتخابات فدراسیون جودو، التهاب ۵۶ روزه این تشکیلات به پایان رسید و آرامشی نسبی و موقت در این فدراسیون برقرار شد.

سیدعبدالجلیل رضوی در شرایطی که بیشتر به آرامش پس از توفان شبیه بود، به صندلی تکیه زد و در مجمعی که مشخص بود چندان هم دوستانه نیست، برای ۴ سال حکم ریاست گرفت، امینی نایب‌رئیس شد و جودو به مرحله جدیدی از تاریخ مدیریتی خود قدم گذاشت.

مجمع در روز انتخابات در واقع حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، سازمان که از اتفاقات اخیر به ستوه آمده بود، می‌خواست به هر طریقی بحران  را به پایان برساند و آرامش را بر این رشته حکمفرما کند.

از طرفی رضوی که حمایت سازمان را به دنبال داشت و نمی‌خواست بر سرزمینی سوخته حکومت کند، در روزهای پایانی با رقیب خود ائتلافی مصلحتی کرد و در ازای کرسی ریاست ۴ صندلی مهم فدراسیون را واگذار کرد.

رئیس جدید امینی را به ‌عنوان نایب‌رئیس و مدیر تیم‌های ملی پذیرفت و خزانه‌داری و دبیری فدراسیون را به گروه مقابل واگذار کرد تا نشان دهد برای اینکه ریاست کند قصد تغییرات اساسی در نیروهای اداری و چارت تشکیلاتی فدراسیون را ندارد.

التهاب روزهای پایانی جودو در حالی مجمع را تحت‌الشعاع قرار می‌داد که پا در میانی رئیس سابق فدراسیون در روزهای پایانی و در جلساتی  که هیچگاه از پشت پرده خارج نشد، بی‌تأثیر نبود و اجماع دو کاندیدا را تسریع بخشید.در آستانه رقابت‌های آسیایی و در حالی که  تیم ملی باید آخرین رویداد انتخابی المپیک را پشت سر بگذارد، شرایط تیم ملی با این اقدام باز هم رنگ آرامش به خود دید و بازگشت امینی به اردو باعث حضور مجدد مرد شماره یک فنی تیم ملی یعنی محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده مستعفی شد.

در این شرایط به نظر می‌رسد علاوه بر فشار سازمان، رضوی هم در تیم ملی احساس خطر می‌کند و ترجیح می‌دهد تا به هر نحوی آرامش به این قسمت بازگردد. در روزهای‌آینده به نظر می‌رسد برخی تغییراتی که در فدراسیون و در دوران سرپرستی رضوی رخ داده، حرکتی معکوس پیدا کند و باز هم افراد قبلی به پست‌های خود بازگردند.

بعید نیست بازگشت مدیران قبلی و متعاقباً استقرار آرامش با پیش‌شرط‌هایی نیز همراه بوده و یکی از همین پیش‌شرط‌ها نیز بازگشت تغییراتی است که در زمان سرپرستی رضوی به‌وجود آمده است.

به هر ترتیب در حال حاضر مهمترین مسئله برای فدراسیون، مسابقات آسیایی است که تیم ملی  باید از ۴ سهمیه المپیک قبلی خود دفاع کند.فدراسیون جودو آرام شد و حکایت انتخابات که در این یکی، دو سال اخیر در ورزش ما کم‌کم به تراژدی تبدیل می‌شود در جودو به پایان رسید اما برای بازسازی زیان‌ها و تبعات این درگیری هزینه‌بر، فدراسیون نیاز به زمان زیادی خواهد داشت.

*رئیس هیات جودو تهران

کد خبر 49133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز