یک چهره بانمک، لحن و خنده‌ای ساده و دلنشین با چشم‌هایی که خیلی خاص و بامزه گرد می‌شوند.

مهران غفوریان

همشهری آنلاین- رابعه تیموری: اگر اینها را کنار هم بچینید، بدون‌ تردید اسامی زیادی در ذهن شما نقش می‌بندند مثل «بهروز عشقی»، «نادر قصاب»، «بهروز پیر پکاجکی»، «بهروز خالی بند» و... که البته خالق همه این تصاویر ماندگار «مهران غفوریان» هنرمند توانای کشورمان است. غفوریان که بارها در تعطیلات نوروزی با اجرای نقش‌های طنز و کمدی، شادی را به خانه‌های ما آورده، مهمان همشهری محله شد تا از این دریچه با مردم گفت‌وگو کند. او آرزو دارد همیشه هموطنانش را شاد ببیند و در این روزها که مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا ویروس ایرانیان را خانه‌نشین کرده، تلاش می‌کند با حرف‌های گرم و صمیمانه‌اش حال آنها را بهتر کند. 

هر سال در ایام تعطیلات نوروز مشغول تولید برنامه هستید و نمی‌توانید در کنار خانواده باشید. امسال در ایام نوروز در خانه هستید یا مشغول کار؟ 
عید نوروز امسال گرفتار کار نیستم و از اینکه می‌توانم در کنار خانواده باشم خیلی خوشحالم. البته سال‌های پیش هم موقع سال تحویل پروژه‌ها را موقتاً تعطیل می‌کردیم و به خانه می‌رفتیم. در بعضی از پروژه‌ها هم بعد از هفتم یا هشتم فروردین، برای یک مرخصی کوتاه، چند روزی کار را تعطیل می‌کنیم. در این مواقع من و خانواده‌ام معمولاً به شمال کشور سفر می‌کنیم. پارسال عید نوروز که دخترم تازه به دنیا آمده بود، نتوانستیم به مسافرت برویم، اما سبزه عید را خودم سبز کردم! 
از حال و هوای عید نوروز در جمع خانوادگی خود بگویید. 
در خانواده ما بازار عید دیدنی و دید و بازدیدهای نوروزی داغ است و معمولاً این روزها خیلی خوش می‌گذرد، اما امسال بیماری کرونا ویروس همه را غافلگیر کرد و شرایط مانند سال‌های پیش نیست. من همیشه دوست داشتم در روزهای عید مردم را شاد ببینم، اما این بیماری کاسبی بسیاری از افراد را تعطیل و نوروز را به کامشان تلخ کرده است. بسیاری از افراد با فروش وسایلی مانند سبزه و ماهی قرمز، پول خرید لباس و وسایل عید خانواده‌هایشان را درمی آوردند و حالا اوضاع سختی دارند. وقتی به این افراد فکر می‌کنم، نمی‌توانم از رسیدن نوروز خوشحال باشم، ولی ما نباید روحیه خودمان را از دست بدهیم، بلکه باید به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنیم و با سفر نرفتن و ماندن در خانه، سایه این بیماری را از زندگی خودمان و هموطنان‌مان دور کنیم. امیدوارم سین اول عید همه سلامتی باشد. 
عیدهای دوران کودکی بیشتر خوش می‌گذشت یا حالا که هنرمندی معروف و محبوب هستید؟ 
در بچگی فقط به عشق عیدی گرفتن به دیدن بزرگ‌ترها و فامیل می‌رفتم، ولی حالا ارزش این دید و بازدیدها را بیشتر می‌دانم. 
در فصل دوم مجموعه «اعجوبه‌ها» حضور دارید؟ 
به دلایلی ممکن است حضور نداشته باشم. فعلاً در مجموعه «قورباغه» با «هومن سیدی» همکاری می‌کنم که برای نمایش خانگی تولید می‌شود. البته فعلاً برای پیشگیری از بیماری کرونا، فیلمبرداری متوقف شده است. 
در بسیاری از آثار نوروزی مانند سریال «راه دررو»، «عید امسال» و... که شما حضور داشتید، حال و هوای زندگی مردم جنوب شهر به تصویر کشیده شده است. از کار در جنوب شهر خاطره‌ای دارید؟ 
من به همه مردم کشورم ارادت دارم و همه آنها را دوست دارم. هرجا هم برای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی رفته‌ام، اهالی آنجا به من لطف و مهربانی خاصی داشتند.

کد خبر 490994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    سلامت باشي هميشه