«زهرا کریمی» بازیکن تیم‌ملی کبدی و قهرمان مسابقات آسیایی کبدی در سال ۲۰۱۸ چهره آشنایی برای علاقه‌مندان به ورزش است.

زهرا كريمي

همشهری آنلاین_سارا جعفرزاده :  این ورزشکار هم‌محله‌ای فعالیت‌های ورزشی خود را از منطقه ۱۵یعنی جایی که ورزشکاران بسیاری از آن به پا خاستند، آغاز کرده و قبل از اینکه کبدی را شروع کند، ۶ سال به‌طور حرفه‌ای کاراته‌کار می‌کرد و حتی مدال آسیایی کاراته را هم دارد. او بر حسب اتفاق وارد رشته کبدی شد و با استعداد بالایش توانست خیلی زود به موفقیت برسد.

موفقیتش را مدیون خانواده و مربی و رئیس فدراسیون کبدی است. در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کرده و در سال گذشته به مربیگری بدنسازی یک باشگاه هم منسوب شده و می‌خواهد سال آینده ادامه تحصیل بدهد. در آستانه سال نو با این ورزشکار هم‌محله‌ای گفت‌وگو کردیم. معتقد است با وجود کرونا عید امسال مانند عید دوران کودکی نیست اما مجبور است به شرایط تن بدهد. می‌گوید مسافرت نمی‌رود و عید را در منزل می‌گذراند تا وجدانش آسوده باشد و نقشی در زنجیره انتقال بیماری بین شهروندان نداشته باشد.  

‌با توجه به شرایط امسال جامعه که در وضعیت محدودیت‌هایی کرونایی قرار داریم، آیا برنامه‌ریزی خاصی برای نوروز امسال دارید؟ به سفر می‌روید یا خیر؟  
با توجه به اینکه کرونا هنوز در کشور افراد زیادی را درگیر می‌کند و ریشه‌کن نشده ترجیح می‌دهم عید امسال را در خانه بمانم تا به سهم خودم از انتشار این ویروس جلوگیری کنم.  
‌برای شهروندانی که عید را در منزل می‌گذرانند پیشنهاد خاصی دارد؟  
به نظر من در منزل هم می‌توان تفریحات سالم داشت و کلی خوش گذراند. در منزل هم در ایام نوروز کارهای بسیاری می‌توان انجام داد. از جمله اینکه کتاب بخوانیم، فیلم مورد علاقه‌مان را تماشا کنیم. با افراد خانواده مشغول بازی و سرگرمی شویم و مهم‌تر از همه اینکه در منزل هم می‌توان ورزش کرد.  
‌ایام کرونا را چگونه سپری می‌کنید و چه‌کاری در این ایام به شما انرژی می‌دهد؟  
کاری که بیشتر از هر چیزی به من انرژی می‌دهد، ورزش است. در اوقات فراغتم در دوران کرونا دائم ورزش کردم و عید سال گذشته هم هر روز برای خودم برنامه ورزش داشتم. کارهای متفرقه زیادی در منزل انجام می‌دهم، کتاب می‌خوانم البته به کتاب‌های علمی و مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهی‌ام که تربیت‌بدنی است بیشتر علاقه دارم و کارهای دیگری از جمله صحبت تلفنی با دوستانم بخشی از گذران اوقات فراغت در خانه است.  
‌شما متولد شهرک شهید بروجردی در منطقه۱۵ هستید، چه خاطره‌ای از این محله که محله دوره کودکی شماست دارید؟  
من هنوز هم در محله دوره کودکی خود در شهرک شهید بروجردی در منطقه ۱۵ زندگی می‌کنم و تمام خاطرات خوب و بد دوران کودکی من در این محله رقم خورده است. روزهای خوبم روزهایی است که از مسابقات آسیایی برمی‌گشتم و لحظات خوشی داشتم و روزهای بد هم روزهای متفرقه‌ای بود که باز در همین محله رقم خورده است.  
‌با توجه به اینکه سال‌هاست ساکن این منطقه هستید، چه خاطره‌ای از این منطقه دارید؟  
بیشتر خاطرات دوران کودکی من به بازی‌های کودکانه با دوستانم معطوف می‌شود. از جمله اینکه با دوستانم بازی‌هایی مانند دنبال بازی، هفت سنگ و وسطی انجام می‌دادیم. در حال حاضر هم در اکثر اوقات تمرینات هوازی را در بوستان‌های اطراف منزلمان انجام می‌دهم البته در منطقه ۱۵ باشگاه کبدی در مجموعه ورزشی بعثت وجود دارد که در آنجا هم تمرین می‌کنم.  
‌شیرین‌ترین خاطره شما از ایام نوروز به چه زمانی برمی‌گردد؟  
طبعاً نوروز در ایام کودکی ما حال وهوای دیگری داشت. آن زمان که بچه بودم مادرم همیشه من را به خرید می‌برد و لباس‌های نو برایم می‌خرید و حالا دیگر بزرگ شده‌ام و آن اتفاق‌ها شاید به شکل گذشته تکرار نشود. البته فعلاً به خاطر کرونا خرید دسته‌جمعی صورت نمی‌گیرد. به نظرم آن زمان همه چیز قشنگ و زیباتر بود و از اتفاقات و ظاهر کوچه و خیابان می‌شد تشخص داد که عید در راه است.  
خاطرم هست دو سال متوالی روز اول نوروز را کنار خانواده بودم و بعد راهی اردو شدم اما شیرین‌ترین و بهترین خاطره من از نوروز دوره کودکی که همیشه در ذهن من باقی مانده و هر وقت به آن فکر می‌کنم لبخند روی لبانم می‌آید مربوط به یک سفر است. مقطع ابتدایی بودم که به یک سفر خانوادگی و دسته‌جمعی با خانواده مادرم رفتیم. ما به اصفهان و یزد سفر کردیم که بسیار سفر مهیج و پر خاطره‌ای برایمان شد.  
‌مهم‌ترین اتفاقی که سال گذشته در زندگی شما رخ داد چه بود؟  
در سال گذشته سه اتفاق خوب و بد برایم رخ داد. مهم‌ترین اتفاق در زندگی من این بود که سال گذشته شاغل شدم و اکنون در مجموعه ورزشی انقلاب در یک باشگاه مربی بدنسازی هستم. البته قبل از آن هم مربیگری می‌کردم اما اینکه در یک باشگاه به‌صورت ثابت مربی باشم برایم پیش نیامده بود و اتفاق خوب دوم اینکه من در همین ایام فارغ‌التحصیل شدم و لیسانس تربیت‌بدنی گرفتم و اما اتفاق بد برایم این بود که در نخستین اردوی ساحلی تیم‌ملی کبدی دستم شکست که آن زمان برایم بسیار سخت گذشت.  
‌برای سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟  
صددرصد برای سال آینده برنامه‌های مختلفی دارم اما اصلی‌ترین برنامه‌ام این است که در بخش تمرینات بدنسازی و در بخش تکنیک‌های کبدی فعالیت خودم را انجام دهم و تابستان هم بدنم را آماده نگه دارم. برنامه دیگرم این است که برای کارشناسی ارشد اقدام کنم و بتوانم وارد دانشگاه شوم.  
‌برای موفقیت شما در عرصه ورزش چه کسانی نقش داشتند؟  
تأثیرگذارترین افراد زندگی من در درجه اول خانواده‌ام هستم و موفقیت حال حاضرم را مدیون پدر و مادر و خواهرم هستم. در حیطه ورزش هم مربی من و رئیس فدراسیون و عوامل آنکه زحمات زیادی برای موفقیت من و تیم‌ملی کبدی ایران کشیدند که قدردان آنها هستم.  
 

کد خبر 590779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha