غرفه های بازیافت در منطقه 10برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری «کرونا ویروس» تعطیل و همچنین به شهروندان اعلام شد از تفکیک زباله های خشک و تر در خانه و اماکن عمومی خودداری کنند.

تفکیک زباله ممنوع

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :این روزها که بیماری «کرونا» بساطش را در دل کوچه و پسکوچه های پایتخت پهن کرده است، شهروندان برای رعایت مسائل بهداشتی، از رها کردن زباله ها در سطح معابر و همچنین پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق زباله های آلوده، تا اطلاع ثانوی از تفکیک زباله های خشک و تر خودداری کنند.
معاون خدمات شهری منطقه 10 با بیان این مطلب از تعطیلی ایستگاه های بازیافت این منطقه خبر داد و گفت: «با توجه به شیوع  بیماری کرونا ویروس، شهروندان در معابر عمومی، همه زباله ها را یک جا داخل مخازن قرار دهند.  همچنین فعالیت 26 غرفه بازیافت منطقه تعطیل شده است. البته پیش از تعطیلی این غرفه ها، عملیات پاکسازی در آن ها انجام شده است. همچنین ایستگاه بازیافت منطقه هم تخلیه و پس از ضد عفونی و پاکسازی پلمپ شده است. علاوه بر این فعالیت ماشین های «ملودی» جمع آوری پسماند های خشک نیز تعطیل شده است.»


پاکسازی و ضدعفونی 250 چشمه سرویس بهداشتی موجود در تکه دهم پایتخت واقع در بوستان ها و اماکن عمومی به شکل روزانه، از دیگر اقدامات مهمی است که «سیاوش فتح اللهی» به آن اشاره می کند و ادامه می دهد: «پاکسازی روزانه 28 ست بازی کودکان موجود در بوستان های منطقه و ضد عفونی نیمکت ها، آبخوری ها، ساختمان های اسکان کارگری، توزیع دستکش و ماسک میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز از خدمات روزانه مدیریت شهری پازل دهم برای پیشگیری از بیماری کرونا میان شهروندان است.»


به گفته فتح اللهی، ضدعفونی و پاکسازی ساختمان های شهرداری و توزیع ماسک و دستکش و در اختیار قرار دادن مایع ضدعفونی کننده به شهروندان هنگام مراجعه به ساختمان های شهرداری، پاکسازی و ضدعفونی ایستگاه های اتوبوس با مواد ضدعفونی کننده از جمله فعالیت های روزانه برای حفظ سلامتی شهروندان است.
معاون خدمات شهری منطقه 10 در پایان از نصب 40 بنر پرتابل در سطح معابر عمومی برای  اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان نسبت به بیماری کرونا و 25 بنر استندی در ادارات شهرداری خبرداد.

کد خبر 489514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha