شهروندان منطقه۹ در قالب اجرای طرح «محله پاک» به ترویج فرهنگ بهداشت از خانه تا محله می‌پردازند تا هم زندگی در محله‌ای پاک را تجربه و هم به جلوگیری از شیوع فراگیر کرونا ویروس کمک کنند.

محله پاک

همشهری آنلاین_ سحر جعفریان: طرح «محله پاک» امسال مانند سال‌های گذشته با انتخاب پاک‌ترین محله در حالی اجرا می‌شود که رویکرد اصلی آن تفکیک زباله‌های بیماری‌زا و جمع‌آوری ماسک و دستکش‌های یک‌بار مصرف رها شده در معابر خواهد بود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۹ با اعلام این خبر می‌گوید: «در پی شیوع کرونا ویروس تصمیم گرفتیم طرح محله پاک را با محوریت مهمان ناخوانده این روزهای شهر برگزار کنیم زیرا دستکش و ماسک‌های آلوده رها شده در کوچه‌ها و جوی‌ها گواه این نکته است که فرهنگ‌سازی در زمینه دفع و تفکیک زباله‌ها هنوز به درستی صورت نگرفته است.»

«رضا مددی» می‌افزاید: «کارشناسان سلامت و پسماند شهرداری منطقه از ابتدای هفته در حال آموزش درباره موضوع هایی همچون کاهش تولید پسماند، کم‌حجم‌سازی پسماندهای بیماری‌زا و چگونگی دفع آنها به شهروندان هستند. تاکنون بیش از ۲۰۰خانوار در محله دکتر هوشیار منطقه ۹ تهران آموزش دیده‌اند. بسته‌های بهداشتی و مخازن تفکیک زباله نیز به آنها اهدا شده است.»

وی می‌افزاید: «در پایان این طرح پاک‌ترین محله با توجه به معیارهایی مانند میزان حجم پسماندها، کیفیت تفکیک مواد تر، خشک و بیماری‌زا و مشاهده نشدن ماسک و دستکش‌های آلوده در معابر معرفی خواهد شد.»

کد خبر 488514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha