کمپین «آرزوهای تهران» به همت شهرداری تهران راه اندازی شده که مرحله نخست آن اواسط سال در محله یوسف آباد در منطقه ۶ اجرا شد. با گذشت حدود ۲ ماه از راه اندازی این کمیپن، شهردار منطقه ۶ از برآورده شدن برخی از آرزوهای ساکنان یوسف آباد خبر داده است.

یوسف آباد

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: با راه اندازی کمیپن آرزوهای تهران، ساکنان محله یوسف آباد وارد سامانه baham.tehran.ir/arezoohayetehran  شدند و آرزویی که برای محله‌شان داشتند  ثبت و آرزوی سایر شهروندان را لایک کردند. 
«تورج فرهادی»، شهردار منطقه ۶ با حمایت از این کمپین گفت: «راه اندازی این کمیپن، بهترین اقدامی است که به همت مدیریت شهری انجام شده و می‌توان با استفاده از نظرها و خواسته‌های ثبت شده اهالی در این سامانه، برای خدمات رسانی مطلوب‌تر و بهتر شدن محله‌ها برنامه ریزی کرد.»
بیش از صدها آرزو در سامانه ثبت شده که یکسان سازی پیاده روها، افزایش امنیت محله، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد زمین بازی برای کودکان، ساخت پاتوق‌های محلی برای نوجوانان و جوانان، کاهش ترافیک و بازگشت آرامش به محله یوسف آباد، از اهم آنها است.
اکنون فرهادی از برآورده شدن برخی از آرزوهای ثبت شده ساکنان محله یوسف آباد خبر داده است: «از میان آرزوهای ثبت شده، آرزوهای مربوط به ایجاد میدان تره بار در اطراف پارک «شفق»، بازسازی کف گذر ۲۲ یوسف آباد و ایجاد مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی، به مرحله نهایی رسیده اند.»
شهردار منطقه۶ برای برآورده شدن هر یک از آرزوها این چنین پاسخ داد: «اطراف بوستان شفق، فضایی برای ایجاد میدان تره بار نیست. بنابراین با مسئولان بیمارستان حضرت زهرا(س) مذاکره کردیم و قرار است یک پارکینگ طبقاتی به صورت مشارکتی احداث و طبقه زیر پارکینگ را به بازار تره بار تبدیل کنیم. در واقع یک تیر و دو نشان.»


به گفته او بخش هایی از کف سازی زیرگذر ۲۲ یوسف آباد آغاز شده است و مرمت کامل آن اوایل سال آینده به پایان می رسد.
فرهادی درباره مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی هم گفت: «مطالعات نخستین برای ایجاد این مرکز از سال ها پیش آغاز شده بود و اکنون این مرکز با ظرفیت ۳ هزار تن در کنار گود «بوعلی» شروع به کار کرده است.»
با اجرای مرحله اول  کمپین آرزوی تهران در محله یوسف آباد و برآورده شدن برخی از آرزوی ساکنان این محله، مرحله دوم این کمیپن در محله امیرآباد اجرا می شود.

اهالی یوسف آباد با ابراز رضایت از اجرای این طرح و فراهم شدن زمینه مشارکت ساکنان در رفع مشکلات شهری گفتند: «اجرای چنین طرحی قطعا به رفع سریع تر مشکلات شهری در محله ها کمک می کند.»

«الناز وهاب» ساکن کوچه شانزدهم به تداوم اجرای چنین طرح های اشاره کرد و گفت: «اجرای مقطعی طرح ها آسیب بیشتری می زند. بنابراین امیدوارم متولیان شهر فقط به اجرای یکبار این طرح اکتفا نکنند و چنین طرح هایی که با مشارکت اهالی اجرا می شود سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند.»
 

کد خبر 484909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha