مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

صاحبان خودروهای فرسوده از امروز، پنجم مهرماه می‌توانند برای دریافت وام خرید خودرو اقدام کرده و 5 میلیون تومان وام با بهره 14 درصد بگیرند و صاحب خودرو نو شوند.

به گزارش خبرگزاری شهر، سید رضا فاطمی مجری طرح خودروهای فرسوده در یک نشست مطبوعات با اعلام این خبر گفت: افرادی که مایل به خرید نقدی خودرو جایگزین باشند علاوه بر تخفیف، یارانه سود وام را نیز از قیمت خودرو دریافتی کسر خواهد کرد.

فاطمی افزود: پیش ثبت‌نام از امروز تا 20 مهر ادامه دارد و با هماهنگی خودروسازان 205 نمایندگی سایپا و 340 نمایندگی ایران خودرو 593 شعبه بانک ملت از امروز از متقاضیان ثبت‌نام به عمل خواهند آورد.

وی گفت: صاحبان خودروهای فرسوده اول باید به نمایندگی‌ها مراجعه و بعد از ثبت‌نام باید از نیروی انتظامی برای اصالت خودرو استعلام بیاورند و اگر خودرو سرقتی نباشد و مشکل مدارکی نداشته باشد به بانک ملت معرفی و بعد از معرفی ضامن و تایید بانک برای اسقاط خودرو می روند و بعد از گواهی اسقاط وام دریافت شده و حدود 14 روز بعد خودروی تحویل می‌شود.

مجری طرح خودروهای فرسوده گفت: اگر بعد از اسقاط خودروساز طی زمان تعیین شده نتواند خودرو را تحویل دهد روزانه 5 هزار تومان بعنوان جریمه به خریدار پرداخت کند.

در این جلسه امیررضا واعظی آشتیانی رییس کمیته نوسازی خودروهای فرسوده گفت: کمیته ویژه 13 شامل وزیر کشور،‌معاون امور عمرانی وزیر کشور نماینده دولت رییس سازمان برنامه و بودجه و مشاور ویژه رییس جمهور عضو هستند که تا پایان سال 90 که پایان برنامه پیش‌بینی شده جلسات را برگزار و مشکلات روند اجرایی را بررسی خواهند کرد.

وی مجری طرح را وزارت کشور اعلام کرد و گفت: با نظر دولت و مجلس بودجه 500 میلیارد تومانی برای مرحله اول در نظر گرفته شده که با مذاکراتی که بانک ملت انجام گرفت مقرر شد 7 درصد سود تسهیلات از سوی خریدار و 7 درصد نیز از سوی دولت تامین شود.

همچنین مدیر عامل بانک ملت علی دیوان دری نیز در این جلسه اظهار داشت: به اقساط ماهیانه وام 5 میلیونی 60 قسط 68 هزار تومانی خواهد بود و نوع قرارداد اقساطی است که 80 درصدقیمت خودرو را شامل می‌شود. وی با بیان اینکه 800 شعبه بانک ملت از امروز در شیفت‌های بعد از کاری یعنی بعدازظهرها پاسخگوی مراجعان خواهد بود افزود: 650 هزار تومان یارانه نیز از سوی دولت برای اجرایی شدن طرح در نظر گرفته شده است.

ریاحی قائم مقام ایران‌خودرو نیز گفت: در بخش جایگزینی تاکسی‌ها تمام خودروهای دوگانه سوز پیش‌بینی شده که باید دارای مخزن باشند اما افزود: تولید 137 هزار خودرو دوگانه سوز و با توجه به کمبودهای مخازن در بازار بین‌الملل اجازه داده شده 47 هزار دستگاه خودرو برون مخزن تولید شود و 95 هزار خودرو نیز با مخزن و بعد از تحویل خودروها که مخزن ندارند براساس زمانبندی اعلام شده مخزن به آنها تحویل می‌شود.

در پایان وی گفت: از اواخر هفته آینده تاکسی‌هایی که در تاریخ 14 مرداد ماه سالجاری برای ثبت‌نام به نمایندگی‌های تاکسیرانی مراجعه کرده‌اند می‌توانند تاکسی‌های جدید خود را دریافت کنند.

کد خبر 4884

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز