مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده ۵ تا ۲۲ مهر را فرصت مالکان خودروهای فرسوده شخصی برای ثبت نام در نمایندگی های شرکت خودروساز اعلام کرد.

سید رضا فاطمی با اعلام این خبر گفت: امسال پیش بینی می شود با همکاری بانک ملت، شرکت های خودروساز و هماهنگی دستگاههای ذیربط ۲۵۰ هزاردستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شوند که در حال حاضر از این تعداد تاکنون ۲۰ هزار تاکسی فرسوده ثبت نام شده اند.

به گفته فاطمی پس از قراردادی که با بانک ملت بسته شد این بانک ۶۹۳ شعبه خود در کل کشور را برای اعطای تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفت.

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده تسهیلات جایگزین خودروهای فرسوده را ۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۷ درصد و اقساط ماهیانه ۹۸۰ هزار ریالی اعلام کرد.

براین اساس خودروهای شخصی ۳ سیلندر و کمتر و تک و دو دیفرانسیل با سن بالاتر از ۳۰ و ۲۵ سال، خودروهای پلاک  قرمز و عمومی با سن بالاتر از ۱۵ سال و نیز انواع وانت با حداقل سن فرسودگی ۲۰ سال مشمول این تسهیلات می شوند.

همچنین خودروهای شخصی مدل ۱۳۵۵ و پایین تر و خودروهای خارجی مدل ۱۹۷۷ که پس از ۱۱ دی ماه امسال در سن فرسودگی قرار می گیرند نیز مشمول این اطلاعات می  شوند.

فاطمی با اشاره به اینکه ۲۲ مرکز در کل کشور آماده اسقاط خودروهای فرسوده هستند گفت: مالکان ۱۵ روز پس از اسقاط خودروهایشان خودروی جایگزین دریافت می کنند و در صورتی که در این مدت خودروی خود را تحویل نگیرند خودروسازان مکلفند به ازای هر روز تأخیر ۵۰ هزار ریال به عنوان خسارت دیرکرد به مالک پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: مالکان خودروهای فرسوده در صورتی که نخواهند خودروی جایگزین دریافت کنند از نیمه دوم مهرماه می توانند با مراجعه به مراکز اسقاط اعلام شده و پرکردن فرم های لازمه خودروی فرسوده خود را اسقاط کرده و شانزده میلیون و پانصد هزار ریال در ازای آن دریافت کنند.

فاطمی تأکید کرد که مالک خودروی فرسوده شخصی هنگام ثبت نام باید خودروی خود را به همراه سند و کارت به نمایندگی ببرد و حضور مالک یا وکیل او به همراه مدارک شناسایی خودرو و مالک و کارت ملی الزامی است.

کد خبر 3627

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز