مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

گروه شهری- در حال حاضر، سه میلیون دستگاه خودرو و دو میلیون موتوسیکلت در تهران وجود دارد، در حالی که با توجه به طول شبکه معابر شهری تنها برای یک میلیون وسیله نقلیه ظرفیت دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب در «گردهمایی مدیریت یکپارچه ترافیک تهران»، اظهار داشت: شبکه معابر شهری تهران 16500کیلومتر طول دارد که تنها 2300 کیلومتر آن معابر بزرگراهی و شریانی و 7000 کیلومتر آن دسترسی های محلی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: امروزه مهم ترین دغدغه و نگرانی شهروندان تهران مشکل ترافیک است؛ به نحوی که حتی از مساله زلزله با همه خطرات و مخاطرات آن نیز در نظر مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون شهردار تهران از سوخت به عنوان یک ابزار کنترلی در دنیا نام برد و تصریح کرد: مصرف بی محابای سوخت موجب آن شده که 7 میلیون نفر دارندگان خودرو در کشور با 70 میلیون لیتر مصرف روزانه، هر سال ده هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کنند.

تشکری هاشمی در پایان با تاکید بر این که شهرداری ها برای تهیه یک دستگاه اتوبوس برای استفاده اقشار ضعیف قرار می گیرد که این امر با موضوع تحقق عدالت اجتماعی به شدت در تعارض است.

در ادامه این همایش، مهرداد تقی زاده - مشاور عالی شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک - در خصوص سیستم های حمل و نقل هوشمند سخنرانی و پیش از وی حجت الله بهروز - مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران - با عنوان میزبان اهداف «گردهمایی مدیریت یکپارچه  ترافیک تهران» را تشریح کرد.

کد خبر 1364

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز