برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، در گرمخانه‌های کوچک که ظرفیت پذیرش کمی دارند اتاق‌های ایزوله ایجاد شده است.

گرمخانه

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: پس از اعلام و تأیید نهایی ورود کرونا به کشور، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، براساس پروتکل وزارت بهداشت، اقدامات پیشگیرانه را در گرمخانه‌های تهران آغاز کرده است. به گفته سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران، ابتدا ضدعفونی کردن گرمخانه‌ها هر روز یک‌بار انجام می‌شد که بعد از اعلام رسمی ورود کرونا این کار روزانه ۲ تا ۳ بار انجام می‌شود.
«سید مالک حسینی» در گفت و گو با همشهری محله گفت: «همه سطوح گرمخانه‌ها از جمله دستگیره‌ها و میزهای غذاخوری و تخت‌ها روزی ۳ بار با مواد ضدعفونی کننده نظافت می‌شود.»

سید مالک حسینی


او به ایجاد اتاق ایزوله در برخی از گرمخانه‌ها اشاره و عنوان کرد: « اتاق ایزوله در همه گرمخانه‌هایی که زیرساخت مناسبی دارند ایجاد شده است. گرمخانه‌های کوچک که ظرفیت پذیرش محدودی دارند از جمله گرمخانه‌های مناطق ۶، ۱ و ۱۸ هم به اتاق ایزوله تجهیز شده‌اند.»
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران ادامه داد: « در سایر گرمخانه ها اگر نیاز باشد و زیرساخت ها فراهم شود اتاق ایزوله ایجاد می کنیم.»

حسینی در توضیح عملکرد اتاق ایزوله در گرمخانه‌ها گفت: « افرادی که دارای علائم سرماخوردگی یا علائم اولیه کرونا هستند در اتاق‌های ایزوله نگهداری می‌شوند تا توسط ماموران اورژانس معاینه و در صورت مشاهده وضعیت مشکوک به مراکز درمانی منتقل ‌شوند.»
به گفته او تاکنون ۴ مورد مشکوک ایزوله شده بودند که با انتقال به مراکز درمانی ابتلا به کرونا در آن‌ها تأیید نشده است.

  • «اتاق مصرف» برای جلوگیری از انتقال کرونا

کسانی که به گرمخانه مراجعه می‌کنند بی خانمان و آسیب دیده هستند. حسینی با تأیید این موضوع گفت: « گرمخانه‌های تهران شبانه روزی است و ۷۰ درصد کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند ماندگار هستند و ۳۰ درصد برای مصرف مواد از آنجا خارج می‌شوند این افراد در صورت ابتلا می‌توانند بیماری را در جامعه انتقال دهند. در شرایط کنونی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بهترین کار نگهداری این گروه در گرمخانه است. بنابراین در صورت موافقت شورای تأمین آمادگی راه اندازی اتاق مصرف در گرمخانه‌ها را داریم.»
او ادامه داد: «البته این کار با نظارت و کنترل نمایندگان وزارت بهداشت و ماموران نیروی انتظامی انجام خواهد شد.»

  • غربالگری در مرکز ورودی، انتقال به گرمخانه 

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: «پیشنهاد داده‌ایم تا مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۹ به مرکز ورودی تبدیل شود تا افرادی که توسط نیروهای گشت جمع آوری می‌شوند ابتدا در این مرکز غربالگری و در صورت مشاهده موارد مشکوک قبل از انتقال به گرمخانه‌ها به مراکز درمانی منتقل شوند.»
به گفته سید مالک حسینی در صورت تأیید و موافقت فرمانداری این کار در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.


 

کد خبر 486276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha