سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: به دنبال افزایش سرمای هوا در تهران، روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار این شهر اسکان داده می‌شوند.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سید مالک حسینی درباره میزان مراجعه به گرمخانه‌ها در پی برودت هوا، گفت: به طور تقریبی طی روزهای گذشته تاکنون حدود ۲ هزار نفر در گرمخانه‌های تهران تحت پوشش هستند.

او با تاکید بر اینکه گرمخانه‌های تهران از نظر ظرفیت با هیچ مشکلی مواجه نیستند، افزود: اگر ظرفیت کف خواب گرمخانه‌ها را هم در نظر بگیریم، ‌تقریبا برابر با همین ظرفیت، امکان پوشش افراد فراهم است.

حسینی با بیان اینکه استقبال از گرمخانه‌های سیار با افزایش سرما بیشتر است، گفت: در مجموع در دو روز گذشته به طور میانگین و روزانه ۳۰۰ نفر در گرمخانه‌های سیار ساکن شدند که بیشتر آنها از طریق تماس‌های مردمی و همچنین گشت‌های همکارارن ما در سطح شهر جذب شده‌اند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: الان تنها نگرانی ما در مورد فضاهای بی‌دفاع شهری و معابر غیرشریانی و غیراصلی است. چراکه در شهر با وسعت ۷۰۰ کیلومتر مربع صرفا با گشت‌زنی نمی‌توان افراد بی‌خانمان را پوشش داد.

وی افزود: برای حل این موضوع به شهرداران نواحی و تمامی بخش‌های عملیاتی ابلاغ کردیم در صورتی که فرد یا افراد بی‌خانمان را مشاهده کردند، موظف به انتقال مساله به همکاران ما در سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران هستند.

حسینی گفت: همچنین از شورایاران، سازمان‌های غیردولتی و مردم تقاضا داریم به محض مشاهده افراد بی‌سرپناه با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند. چون این کار قطعا می‌تواند باعث نجات جان آنها شود. همکاران ما با میانگین زمانی نیم ساعت در محل‌ها حاضر می‌شوند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که پس از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک آیا مراجعه‌ای داشته‌اید، گفت: دو مورد مراجعه داشتیم، اما فراوانی این مساله که پدر و کودکی بی‌سرپناه باشند، در شهر زیاد نیست.

حسینی درباره شرایط نگهداری پدر و کودک در گرمخانه‌ها، گفت: اگر پدر و کودکی در این شرایط دیده شوند و خانواده داشته باشند، اقدامات دیگری برای آنها تدبیر می‌شود و اگر پدر دچار اعتیاد باشد و صلاحیت نگهداری کودک را نداشته باشد، کودک به بهزیستی سپرده خواهد شد.

کد خبر 479636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha