سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از آماده‌سازی اتاق ایزوله در گرمخانه‌های پایتخت خبر داد و گفت که برخی مددجویان امکان یادگیری آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از کرونا را ندارند.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره وضعیت گرمخانه‌های تهران اظهار کرد: از حدود ۳ هفته پیش که موضوع کرونا مطرح شد، دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت را به همه گرمخانه‌ها ابلاغ کردیم تا رعایت شود.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه که مواردی از ابتلا به کرونا در کشور تایید شد، تدابیر اندیشیده شده را تشدید کردیم.  بر این اساس، انجام آموزش‌های لازم آغاز شده و از نیروهایمان خواسته‌ایم این آموزش‌ها را به مددجوها منتقل کنند. البته برخی از مددجوها شرایط یادگیری یا وضعیت نرمالی ندارند بنابراین - با وجود تلاشی که در این زمینه داریم - نمی‌توانیم روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنیم.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در عین حال اقدامات تمهیدی را جدی گرفته‌ایم و در این راستا ضدعفونی مراکز خود را که روزی یک بار انجام می‌دادیم به روزی ۲ تا ۳ بار افزایش داده‌ایم.  نقاطی که دائم در تماس بیشتری قرار دارد، مرتب ضدعفونی می‌شود. همچنین تلاش شده است برای مددکارانی که با مددجویان ارتباط مستقیم دارند، تجهیزات لازم را تهیه کنیم.

وی افزود: در عمده مراکز که ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ نفر دارند، اتاق ایزوله تعبیه کرده‌ایم.  اگر فردی علائم اولیه و مشکوک یا علائم سرماخوردگی حاد داشته باشد،  در اتاق ایزوله نگهداری می‌شود تا با اورژانس تماس گرفته شود.  با این حال، خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک و خاصی بین مددجویان وجود نداشته است.

کد خبر 485949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha