سخنگوی دولت درباره افتتاح مرکزی برای حمایت از ترنس‌ها قول داد و مدیر عامل مرکز حمایتی طلوع بی‌نشان‌ها نیز زمان و مکان آن را اعلام کرد.

ترنس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در بازدید روز گذشته خود از مراکز جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها برای حمایت از ترنس‌ها وعده داد. وی قول همکاری داد که تا دو هفته دیگر، با رایزنی‌ها، مرکزی با عنوان «سرای میلاد» برای حمایت از افراد ترنس افتتاح شود.

ربیعی در این زمینه گفت: مشکل این افراد جدی است و ما نباید با گروهی که می‌خواهند تغییر جنسیت دهند با برچسب و انگ برخورد کنیم. برخی از این افراد مشکلشان بیماری است و باید به آنها به چشم فردی که بیماری دارد، برخورد کنیم. بنای ما این است که به معالجه این افراد بپردازیم و تاکنون تلاشمان را کرده‌ایم بخشی از هزینه‌های جراحی و تغییر جنسیت آنها را پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت درباره مرکز حامی ترنس‌ها تاکید کرد مرکز مشاوره‌ای نیز در کنار آن باشد که به این افراد برای حل مشکلاتشان مشاوره بدهد. راه‌اندازی این مرکز می‌تواند به خانواده‌های افراد ترنس نیز کمک کند.

وی افزود: توصیه‌مان به خانواده‌ها این است که فرزندانشان را که ترنس هستند، طرد نکنند زیرا ممکن است وارد ورطه‌ای شوند که از آن راه بازگشتی نباشد. 

اکبر رجبی مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها نیز با بیان اینکه آقای ربیعی برای تسهیل انجام این کار جلوی بنده با استاندار تماس گرفته و از ایشان قول مساعدت گرفته‌اند، گفت: این مکان توسط جمعیت جانمایی شده و امیدواریم با رایزنی‌های انجام‌شده تا دو هفته دیگر شاهد افتتاح آن باشیم.

رجبی ادامه داد: اگر همه چیز به خوبی پیش برود و مشکلی پیش نیاید، این مرکز در منطقه ۶ افتتاح می‌شود. ما نیز قول می‌دهیم ظرف دو هفته این مکان را تجهیز کنیم تا افراد ترنس سرپناه داشته باشند و خدمات دریافت کنند.

کد خبر 483873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha