وزارت بهداشت برای ساماندهی بازار فروش ماسک در مصوبه‌ای با تاکید بر ممنوعیت صادرات این محصول، قیمت نهایی آن را اعلام کرد.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو معتقد است ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده و از امروز نیز توزیع مناسبی از اقلام مذکور صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد.

وی با اشاره به مراجعه پرتعداد مردم برای تهیه ماسک و ژل‌های ضد عفونی‌کننده اظهار کرد: ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و هیچ کمبودی وجود ندارد. در روزهای اخیر شاهد مراجعه پرتعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی و مکمل‌های دارویی به داروخانه‌ها هستیم که البته متاسفانه در مواردی شاهد اعتراض به همکاران نیز بوده‌ایم.

وی افزود: در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر تهران و شهرستان‌ها خوشبختانه همکاران ما با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقلام مورد نیاز مردم (ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و...)  را با نرخ متعارف عرضه می‌کردند.

مهرعلیان با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با تامین کنندگان اظهار کرد: از امروز نیز توزیع مناسبی از اقلام مذکور صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد. مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ یا اپلیکیشن تیتک اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

  • ممنوعیت صادرات ماسک و توزیع روزانه در بازار

در این میان، مسئولان وزارت بهداشت برای ساماندهی بازار این کالا گام مثبتی برداشته و این کالا را نیز مشمول قیمت‌گذاری کرده‌اند. این موضوع طی بخشنامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان و فروشندگان اعلام شده است.

در بخشی از این بخشنامه آمده است: با توجه به اعلام آمادگی هیأت‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران به خرید نقدی اقلام مذکور [ماسک پزشکی]، فروش و تحویل فوری روزانه ۵۰ درصد ظرفیت تولید روزانه کارخانه‌های تولیدی و توزیع از طریق هیأت‌امنای ارزی تا اطلاع ثانوی الزامی می‌باشد. هرگونه توزیع در سامانه توزیع سازمان غذا و دارو به صورت روزانه و برخط ثبت شود و هرگونه صادرات ماسک جراحی از هر طریق و تحت هر عنوان و تعرفه گمرکی ممنوع است و کارخانجات موظف هستند اقلام مذکور را با حداکثر ظرفیت کارخانه تولید کنند.

  • قیمت واقعی ماسک چقدر است؟

سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای دیگر قیمت فروش ماسک را به صورت رسمی به داروخانه‌ها و مراکز پخش اعلام کرده است. بر اساس اعلام این سازمان، قیمت فروش هر عدد ماسک ۴۱۰ تومان است.

کد خبر 485890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    3 0
    بگین کدوم داروخانه تا من برم بگیرم هرجا سرزدم نیست
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    خودتون خندتون نمیگیره؟410 تومان؟؟
  • احمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    410 پیدا کردید به ما هم خبربدین