مددجویان گرمخانه خاوران از زمان شیوع ویروس کرونا ماسک دریافت نکرده‌اند و تلاش مسئولان گرمخانه برای تهیه ماسک تا این زمان بی نتیجه مانده است.

گرمخانه خاوران در منطقه 15

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: این روزها که شیوع ویروس کرونا در پایتخت هم شایع شده است، بخشی از نگرانی‌ها مربوط به گرمخانه‌ها است که پذیرای تعداد زیادی از افراد معتاد و کارتن خواب هستند. یکی از این گرمخانه‌ها که پذیرای تعداد زیادی از مددجویان است گرمخانه خاوران واقع در بزرگراه امام رضا (ع) در منطقه ۱۵ است. مدجویان این مددسرا از امکانات بهداشتی محدودی برخوردارند و نکته جالب توجه اینجاست که در این وضعیت بحرانی، تا کنون ماسک دریافت نکرده‌اند.

  • مورد مشکوک کرونا نداریم

مددسرای خاوران درهفته گذشته شب‌ها پذیرای بیش از ۶۰۰ مددجو و روزها بیش از ۲۰۰ نفر بوده است. «مجید گیلانی» کارشناس اداره خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید: «با بررسی‌های به عمل آمده تا کنون در میان مددجویان موردی مشکوک به ویروس کرونا نداشتیم و با توجه به اینکه داخل مددسرا همواره نظارت  دائم بر حال جسمی افراد صورت می‌گیرد، در صورت بروز هر گونه علائم غیرعادی فرد فورا به مراجع پزشکی معتبر ارجاع داده می‌شود. »

  • مددجویان درخواست ماسک دارند

با توجه به اینکه این روزها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از تآثیر اندک ماسک در ابتلا به کرونا زیاد می‌شنویم اما ظاهرا یکی از اولین اقداماتی که هر شخص برای انتقال و پخش ویروس کرونا به ذهنش می‌رسد استفاده از ماسک است. گیلانی می‌افزاید: «با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی در مبتلا نشدن به کرونا بسیار مهم و جدی است در حال حاضر بنا به گفته مسئول مددسرای خاوران مواد ضدعفونی کننده در حدی موجود دارند که با آن روی میزها را ضدعفونی کنند و همچنین مواد شوینده برای شست و شوی دست و صورت هم به صورت محدود موجود دارند. یکی از مسائلی که در حال حاضر مسئولان گرمخانه خاوران  با آن درگیر هستند، کمبود ماسک است. تا کنون مددجویان ماسک دریافت نکرده‌اند.» او ادامه می‌دهد: «مسئولان مددسرا برای تهیه ماسک اقدام کرده‌اند اما متاسفانه به هر داروخانه‌ای مراجعه کرده‌اند با کمبود آن مواجه شده‌اند این درحالی است که اداره خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و همواره با کمبود ماسک مواجه مواجه هستیم.»

کد خبر 486190

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha