خانه خورشید محلی امن برای زنان آسیب دیده اجتماعی است که در محله هرندی قرار دارد. خانه‌ای که از سال ۱۳۸۵ درهایش به روی زنانی که نیاز به حمایت دارند باز شده و «لیلا ارشد» فعال اجتماعی مسئولیت آن را به عهده گرفته است. با گذشت بیش از ۱۰ سال، کرونا موفق شد درهای این خانه را ببند و آن را به طور موقت تعطیل کند.

خانه خورشید

همشهری آنلاین- زینب زینال زاد: کرونا که وارد کشور شد همه چیز به هم ریخت. مراکز آموزشی و علمی تعطیل شدند و بسیاری از ادارات دورکاری را در دستورکار قرار دادند. بیش از هر کس دیگر کارتن خواب‌ها، معتادان و زنان آسیب دیده و کودکان کار که فعلا از سوی هیچ سازمانی حمایت نمی‌شوند در معرض تهدید قرار گرفته‌اند. لیلا ارشد در گفت و گو با خبرنگار ما خبر تعطیلی موقت خانه خورشید را اعلام کرد و گفت: «‌ مددجویان این خانه نیازمند حمایت هستند، اما نبود بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و دستکش و الکل ما را مجبور کرد تا خانه خورشید را به طور موقت تعطیل کنیم.»
به گفته او تعدادی از مددجویان به کانون خانواده بازگشته‌اند و برخی هم به خوابگاه‌ها رفته‌اند.


ارشد به حضور تعدادی از مددجویان در بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: « برخی از مددجویان به دلیل شرایط خاص در بوستان‌ها هستند و ما به شدت نگران آنها هستیم. این افراد به دلیل نداشتن آگاهی و اقلام بهداشتی مانند ماسک مستعد ابتلا به کرونا هستند و به دلیل نامناسب بودن تغذیه و رعایت نکردن موارد بهداشتی آسیب می‌بینند و به دلیل ترددشان در شهر،  قطعاً ویروس را با خود به همه جا منتقل می‌کنند.»
او در ادامه به وضعیت کودکان کار هم اشاره و عنوان کرد: « کودکان کار و خیابان در معرض دید عمومی هستند و ممکن است مورد توجه قرار گیرند، اما کودکانی که در کارگاه‌های کوچک زیرزمینی و غیرمجاز و در فضای آلوده کار می‌کنند، شرایط نامناسب‌تر و وخیم‌تری دارند و نهادهای فعال در این عرصه برای حفظ و سلامت این کودکان باید تلاش کنند.»
مدیر خانه خورشید در ادامه تاکید کرد: « تعطیلی موقت خانه خورشید به دلیل نبود اقلام و بسته‌های بهداشتی است و به محض تهیه این اقلام به اندازه مورد نیاز، درهای این خانه به روی آسیب دیدگان باز می‌شود.»

کد خبر 487167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha