شهردار تهران با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرد: در صورت تشدید این بیماری در سطح شهر، احتمال دورکاری کارمندان شهرداری وجود دارد.

حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیروز حناچی امروز یکشنبه در صحن دویستمین جلسه شورای شهر تهران، افزود: اگر در مورد ویروس کرونا وضعیت حادتر شود، در ادارات زیرمجموعه شهری که حضور پرسنل پرتراکم‌تر است، دورکاری و کاهش حضور کارمندان پیش‌بینی خواهد شد.

وی یادآور شد: از روز چهارشنبه گذشته که اولین علائم حضور این ویروس را در شهر تهران دریافت کردیم، اقدامات لازم در خصوص فضاهای عمومی از جمله مترو، اتوبوس و اسکان کارگری و سامانه‌هایی که مردم بیشتر در آن حضور دارند را آغاز کردیم.

حناچی ادامه داد: آموزش کارگران شهرداری و مراقبت از مکان‌های اسکان کارگری از دیگر اقداماتی بود که در این رابطه انجام شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تمامی این اقدامات با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: اقدامات شهرداری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت بوده و شهرداری اقدامی جلوتر از چارچوب‌ها انجام نداده است.

حناچی با اشاره به نامه‌ای که به وزیر بهداشت در خصوص استفاده از فضاهای ورزشی و ایستگاه‌های مترو نوشته است، گفت: از وزیر بهداشت درخواست کردم که کتباً چارچوب‌های لازم را به شهرداری ابلاغ کند تا شهرداری بر اساس پروتکل‌های ابلاغی، موارد لازم را برای پیشگیری از این بیماری انجام دهد.

حناچی با اشاره به اینکه چارچوب‌هایی برای دفن بیماران ویروسی از قدیم وجود داشته است، گفت: در حال حاضر نیز این قوانین رعایت می‌شود.  

وی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای دفن زباله‌های عفونی انجام شده و سایت جدید پسماند برای این موضوع راه‌اندازی می‌شود.  

به گفته حناچی، ضدعفونی کردن ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و ایجاد اتاق ایزوله در سامانسراها از جمله سامانسرای خاوران و لویزان، از دیگر اقداماتی است که شهرداری انجام داده است.

وی اختصاص بودجه اختصاصی برای کرونا، گندزدایی از سطح شهر تهران، تلاش برای کاهش استفاده از بلیت‌های تک‌سفره، استفاده از دستکش، پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای بازارهای میوه و تره‌بار و آموزش شهروندان از طریق بیلبوردها را از دیگر اقدامات شهرداری در این رابطه عنوان کرد.

حناچی به تماس تلفنی که با شهردار منطقه ۱۳ نیز داشت، اشاره کرد و گفت: صدای این شهردار روز گذشته بهتر از روز پنجشنبه بود.

کد خبر 486209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    برعکس. باید دورکاری را الان شروع کنید تا کرونا حاد نشود. و گرنه وقتی همه گیر شد دیگر کاری نمی توان کرد.