شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

گروه ورزشی: گره قهرمانی با نبرد منچستریونایتد و آرسنال باز می‌شود

سه‌شنبه‌شب در آنفیلد، همه چیز برای آرسنال تمام شد. آنها تنها 6 دقیقه با نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فاصله داشتند، ولی حالا آرزوهای اروپایی‌شان کاملاً بربادرفته و قهرمانی در جزیره با در نظر گرفتن اختلاف 6   امتیازی با منچستریونایتد بسیار دشوار به نظر می‌رسد، اگر دست‌نیافتنی نباشد.

حداقل این نظری است که ونگر پیش از بازی دشوار امروز تیمش در اولدترافورد دارد. پس از 3‌گانه آرسنال مقابل لیورپول که سرانجام تلخی داشت، نبرد در خانه صدرنشین آخرین فرصت این تیم برای نجات این فصل است و ونگر با جملاتی امیدبخش تلاش می‌کند روحیه را به لشگر شکست‌خورده‌اش بازگرداند: «فصل برای ما تمام نشده است. باور دارم یکشنبه زحمت یکساله در میان است.

واقعاً فکر می‌کنید که در سفر به منچستریونایتد، فصل‌مان را تمام شده می‌دانیم؟ این خنده‌دار خواهد بود. ما از روز اول فصل در مقابله با مشکلات به سختی تلاش کردیم. تا آخرین لحظه لیگ می‌جنگیم، به ویژه روز یکشنبه. اگر در این  بازی پیروز شویم، واقعاً می‌توانیم به قهرمانی برسیم.»

جدال آنفیلد برای ونگر واقعاً گران تمام شد، چراکه علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان، فلامینی، یکی از ژنرال‌های خط میانی‌اش را برای 3 هفته از دست داد. هافبک فرانسوی که در هر بازی حدود 14 کیلومتر می‌دود و به همین  دلیل در انگلیس به «ماراتن من» شهرت یافته، این فصل در کنار فابرگاس زوجی آرمانی را ساخته است. جانشین او در این بازی ژیلبرتو سیلوا، یکی از معدود بازیکنان قابل اتکای نیمکت آرسنال خواهد بود. هافبک باتجربه برزیلی هم مثل ونگر سعی می‌کند نگاه مثبتی به این بازی داشته باشد: «بازی بزرگی در پیش داریم. کسی چه می‌داند، شاید اتفاقات زیادی بیفتد.

نکته مهم این است که آنچه مقابل لیورپول رخ داد را فراموش کنیم. هنوز برای قهرمانی شانس داریم، ولی برای این کار باید 5 بازی باقیمانده‌مان را ببریم.» باکاری ‌سانیا،‌ دفاع راست اصلی آرسنال برای این  بازی هم مصدوم است، ولی فان‌پرسی می‌تواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

پس از شکست سه‌شنبه، ینس لمن، دروازه‌بان ذخیره آرسنال بار دیگر نارضایتی‌اش از نیمکت‌نشینی را علنی کرد و تصمیمات ونگر را زیر سئوال برد. دروازه‌بان 38 ساله آلمانی در گفت‌وگو با کیکر مدعی شد که ونگر برای بازی حساس آنفیلد باید از بازیکنان باتجربه‌تری استفاده می‌کرده و قرار دادن آلمونیا درون دروازه را اشتباهی بزرگ دانست.

ونگر اما پیش از بازی حساس امشب با خونسردی همیشگی‌اش، سعی می‌کند به این جنجال پایان دهد: «اگر بازیکنی را پیدا کردید که از بازی نکردن خوشحال باشد، بدانید که مشکل بزرگی وجود دارد. من در این مورد صحبتی ندارم. من فقط تیمم را انتخاب می‌کنم و هیچ خصومتی با ینس ندارم. او در هیچکدام از جلسات تمرینی یا برخوردهایمان، به من بی‌احترامی نکرده است.»

آلمونیا هم دوست ندارد به این اختلاف دامن بزند: «شخصاً آدم سخت‌گیری نیستم. دوست دارم با همه رفتار محترمانه‌ای داشته باشم و همه را به یک چشم نگاه می‌کنم. با مردم طوری رفتار می‌کنم که دوست دارم دیگران با من رفتار کنند. حضور کسی در تیم که از من نفرت دارد، جالب است. می‌دانم که  او از من متنفر است.»

بداقبالی‌های اخیر ونگر موجب شده تا حتی سرالکس فرگوسن، دشمن بزرگ سال‌های اخیر هم با او همدردی کند. سرمربی منچستریونایتد درباره دلایل افت آرسنال که کمتر از 2 ماه پیش با 5 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت، می‌گوید: «آنها مدتی دیابی را از دست دادند، همینطور دنیلسون، روسیچکی و فان‌پرسی. باید به شما بگویم که نمی‌توانید بدون بهترین تیم‌تان در بازی‌های متوالی به پیروزی برسید. در سطحی که ما بازی می‌کنیم، این کار غیرممکن است.

در صورتی که ما هم آنها را ببریم، کار تمام است. حتی در حال حاضر هم آنها کار دشواری دارند، چراکه در فاصله 5 بازی تا پایان فصل، 6 امتیاز با ما و 3 امتیاز با چلسی فاصله دارند. راه گریز  زیادی برای آنها باقی نمانده است.» فرگوسن در بازی برگشت تیمش مقابل رم به  رونالدو، رونی و اسکولز، 3 مهره تهاجمی تیمش استراحت داد تا برای این  بازی کاملاً آماده باشند. اهمیت  این بازی برای منچستریونایتد در این است که در صورت شکست، احتمالاً با چلسی هم امتیاز خواهد شد و در آن  صورت برای قهرمانی باید در هفته ماقبل  پایانی در استمفوردبریج حداقل به یک مساوی برسد.

فرگوسن می‌گوید: «مقابل آرسنال و چلسی، 2 بازی بزرگ در پیش داریم. اینها موقعیت‌هایی است که هر بازیکنی منتظر آن است. بهتر است که برای چنین مسابقاتی در اوج باشید و ما در حال حاضر در اوج هستیم. یکشنبه بازی بزرگی در پیش داریم. آرسنال در 13 سال اخیر مهمترین رقیب ما بوده و این موضوع تا روز یکشنبه تغییر نخواهد کرد. این یک نبرد دشوار خواهد بود و امیدوارم امتیازات را از آن  خود کنیم.»

فرگوسن که در شرایط فعلی بیش از همه نگران چلسی است، معتقد است که تقویم هفته‌های پایانی مسابقات به نفع این تیم است. به تقاضای شبکه اسکای، ساعت دیدار چلسی و منچستریونایتد از 3 بعدازظهر به 12/45 تغییر یافته و بدین ترتیب منچستریونایتد مجبور است کمتر از 65 ساعت پس از بازی در نوکمپ، در استمفوردبریج به میدان برود. فرگوسن می‌گوید: «ترجیح می‌دادیم بازی مقابل چلسی در ساعت بهتری برگزار شود، ولی سال گذشته هم درخواست ما مورد قبول قرار نگرفت. باید آن را بپذیریم، چون تلویزیون در این موارد حرف آخر را می‌زند.»

این سومین رویارویی منچستریونایتد و آرسنال در فصل جاری است. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه امارات با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و منچستریونایتد در دور پنجم جام حذفی در اولدترافورد موفق شد به پیروزی 4 بر صفر برسد.

کد خبر 48534

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز