مقامات ژاپنی می‌گویند قصد دارند از داروهای ضد ویروس ایدز (اچ‌آی‌وی) برای درمان افراد مبتلا به ویروس جدید مرگبار کورونا استفاده کنند.

coronvirus Japan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یوشیهید سوگا، دبیر ارشد کابینه ژاپن روز سه‌شنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) با اشاره به تهدید فزاینده‌ای که شیوع ویروس کورونا برای اقتصاد و بهداشت عمومی این کشور ایجاد کرده است، از قصد دولت «برای فراهم کردن مقدمات لازم برای شروع هر چه سریع‌تر کارآزمایی‌های بالینی داروهای ضد اچ‌آی‌وی برای درمان ویروس کورونا» خبر داد، اما گفت نمی‌تواند بگوید تأیید استفاده از این داروها چقدر طول خواهد کشید.

داروهای ضد اچ‌آی‌وی به عنوان درمان بالقوه برای عفونت با ویروس کورونا که تابه‌حال حدود ۱۹۰۰ نفر را در سرزمین اصلی چین کشته است، مطرح شده‌اند. در حال حاضر هیچ دارویی که کارایی آن بر ضد این عفونت ثابت شده باشد، وجود ندارد.

مردم در چین میانه وحشت از شیوع ویروس کورونا به انواع شیوه‌های غیرمتعارف برای درمان روی آورده‌اند، ازجمله برخی برای دستیابی به داروهای ضد ویروس ایدز به بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی روی آورده‌اند یا به دنبال ورود غیرقانونی این داروها هستند.

پزشکان در تایلند می‌گویند با ترکیب داروهای ضد ویروس آنفلوانزا و ضد اچ‌آی‌وی تا حدودی در درمان موارد شدید عفونت ویروس کورونا موفق بوده‌اند.

وزارت بهداشت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد نتایج آزمایش‌هایی ۸۸ نفر دیگر از مسافران کشتی گردشی دایاموند پرینسس که در بندر یوکوهامای ژاپن قرنطینه شده است، مثبت شده است و به‌این‌ترتیب شمار کل مسافران دچار عفونت به ۵۴۲ نفر رسید.

همچنین رسانه‌های محلی ژاپن گزارش می‌دهند که سه مورد دیگر عفونت با ویروس کورونا در استان واکایاما ازجمله پسر یک دکتر که قبلاً آزمایش او مثبت شده بود، شناسایی شده است.

با گزارش این موارد جدید، مجموع شمار موارد عفونت با ویروس کورونا در ژاپن به ۶۱۰ مورد شامل یک مورد مرگ می‌رسد.

درحالی‌که کوچک شدن اقتصاد ژاپن ترس از رکود را در این کشور برانگیخته است، شیوع ویروس کورونا توکیو واداشته است که تعداد افراد در گردهمایی عمومی را کاهش دهد و برخی از شرکت‌ها از کارکنانشان خواسته‌اند تا از خانه کار کنند.

تقاضا برای ماسک‌های پزشکی هم در ژاپن اوج گرفته و پلیس در حال بررسی گزارش دزدی ۶۰۰۰ ماسک در بیمارستان صلیب سرخ شهر در شهر کوبه در مرکز ژاپن است.

از طرف دیگر مقامات ژاپنی وعده داده‌اند هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا از اختلال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که قرار است در ماه ژوئیه در توکیو شروع شود، جلوگیری کنند، اما نگران‌های درباره شیوع ویروس باعث شده است تیم تیراندازی با تیروکمان المپیک مغولستان تمرین‌هایش در ژاپن را لغو کند.

کد خبر 485161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha