مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اجرای نخستین مرحله از طرح جامع رفاه شهروندی با امضای قرارداد بیمه منازل مسکونی در برابر آتش سوزی رسماً آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آتش‌نشانی تهران، در مراسم ویژه‌ای که صبح امروز در تهران برگزار شد مدیران عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری تهران و بیمه کارآفرین با حضور شهردار تهران قرارداد بیمه رایگان 2 میلیون واحد مسکونی شهر تهران را در برابر آتش سوزی امضاء کردند.

با اجرای‌این طرح بیش از 2 میلیون خانوار ساکن در شهر تهران برای مدت یکسال از بیمه رایگان منازل خود در برابر آتش سوزی به میزان 50 میلیون ریال استفاده خواهند کرد.

براساس برنامه تعیین شده برگ بیمه نامه طبق مشخصات پلاک ثبتی و مالک از طریق پست به منازل فرستاده می‌شود.

در‌این مراسم دکتر قالیباف شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که درتهران به صورت نهفته وجود دارد گفت: متأسفانه ما از‌این ظرفیت‌ها شناخت کمتری داریم و نتوانسته‌ایم برای آنها فرهنگ سازی کنیم.

وی صنعت بیمه را یکی از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و افزود : اگر ما دغدغه شهروندان را داریم باید بتوانیم در روزهای سخت به یاری آنها برویم و بیمه آتش سوزی یکی از آن حرکت‌هایی است که می‌تواند در شرایط سخت‌این همراهی و همیاری را انجام بدهد و من معتقدم خاصیت بیمه آن است که به همه نفع می‌رساند و توجه به صنعت بیمه می‌تواند بسیاری از تهدیدهایی را که وجود دارد یا ممکن است‌ایجاد شود برطرف کند.

مهندس حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهر تهران نیز بیمه منازل مسکونی در برابر آتش سوزی را کاری بسیار ارزنده توصیف کرد و افزود: ما باید‌این فرهنگ را‌ایجاد کنیم و گسترش دهیم تا بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم و به نیازهای جامعه پاسخ بدهیم.

وی با ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن حرکت جدیدی که برای‌ایمنی و آسایش و رفاه شهروندان با مشارکت صنعت بیمه آغاز شده است لزوم فرهنگ سازی و رواج فرهنگ استفاده از بیمه‌های مختلف را در جامعه امروز کشورمان یادآور شد.

مهندس حاجی بیگی همچنین نقش رسانه‌های گروهی را در‌ایجاد ارتباط و اطلاع رسانی به موقع به مردم همچنین فرهنگ سازی در زمینه‌ایمنی و پیشگیری بسیار مؤثر و سازنده خواند و از همه دست اندرکاران قدردانی کرد.

در ادامه‌این مراسم دکتر ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین نیز گفت: رسالت بیمه حفاظت از جان و مال مردم است و شرکت‌های بیمه عهده دار‌این مسئولیت هستند و‌این درحالی است که متأسفانه فرهنگ استفاده از بیمه در کشور ما آن چنان که باید و شاید جا نیافتاده است و با اجرای‌این طرح‌این امکان برای صنعت بیمه‌ایجاد می‌شود که با حضور در خانه‌ها  بتوانیم مردم را با فرهنگ بیمه بیشتر آشنا کنیم.

به گفته دکتر ضرابی طرح بیمه منازل مسکونی شهر تهران در برابر آتش سوزی به منظور توسعه و گسترش عدالت اجتماعی و توجه هر چه بیشتر به بهداشت روانی شهروندان همچنین اشاعه فرهنگ تعاون و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به اجرا درآمده است و براساس آن تمام منازل مسکونی شهر تهران تا سقف 50 میلیون ریال به طور رایگان تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما برای خدمت هر چه بیشتر به مردم که از رسالت‌ها و اصول اخلاق حرفه‌ای ما است از‌این طرح استفاده می‌کنیم و مرحله بعدی هم بیمه عمر و سرمایه است که می‌تواند زندگی و سرمایه مردم به ویژه صاحبان مشاغل و حرفه را در پناه بیمه‌ایمن سازی کند البته شهروندان می‌توانند بنا به میل خودشان‌این بیمه را تکمیل کنند.

این گزارش حاکی است در مراسم امضای قرارداد بیمه منازل مسکونی در برابر آتش سوزی ، شهردار تهران نخستین بیمه نامه را به صورت نمادین به خانواده شهید سمیعی پنجه‌ای از شهدای سازمان آتش‌نشانی اهداء کرد.

کد خبر 48515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز