پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

تاگس شاو، اشپیگل آنلاین: شرکت اینترنتی یاهو با انجام مذاکرات بسیار درباره‌ همکاری‌های تبلیغاتی با شرکت گوگل، فشار خود را بر مایکروسافت افزایش می‌دهد.

مزیت این توافق نشان دادن گزینه‌های گوناگون برای فروش شرکت، به سهام داران یاهوست.

آزمایش همکاری‌های تبلیغاتی میان یاهو و گوگل، دو هفته طول می‌کشد. در این تلاش پاسخ ۳ درصد از کل جستجوهایی که به گوگل داده می‌شود، در یاهو دیده می‌شود. یعنی به زبان ساده، جستجوگر از گوگل می‌پرسد و از یاهو پاسخ می‌گیرد! به این ترتیب گوگل و یاهو می‌توانند در این زمان آزمایشی، تخمینی از درآمدهای بالقوه‌ی ناشی از یک همکاری گسترده، به دست بیاورند.

مخالفت مایکروسافت با بی‌رقیب ماندن گوگل
مایکروسافت از این تصمیم به شدت انتقاد کرده است. کارشناسان مایکروسافت معتقدند، این همکاری برای گوگل سهمی بیش از ۹۰ درصد در بازار به ارمغان می‌آورد که این به معنای تنگ کردن عرصه بر رقبا خواهد بود.

مایکروسافت که بزرگترین سازنده‌ نرم افزار در جهان است، چندی پیش، به هیئت مدیره‌ شرکت اینترنتی یاهو سه هفته فرصت داد، پیشنهاد این شرکت در مورد فروش این شرکت به مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد دلار را بپذیرد. مایکروسافت قصد دارد، در غیر این‌صورت، مستقیماً با سهامداران یاهو وارد معامله شود. هدف مایکروسافت از خرید یاهو، گسترش حوزه‌های تبلیغاتی و ماشین‌های جستجوگر در اینترنت است که تا به حال در اختیار رقیب یاهو، یعنی گوگل بوده است. گوگل، بزرگترین جستجوگر اینترنتی، با روزانه بیش از ۲۰ میلیون مأموریت جستجوست.

به اعتقاد کارشناسان، همکاری تازه‌ی گوگل و یاهو به معنای سدی در راه خرید یاهو به وسیله‌ی مایکروسافت نخواهد بود. تنها مزیت این توافق دو جانبه، افزایش فشار بر مایکروسافت و نشان دادن گزینه‌های گوناگون برای فروش شرکت، به سهام داران یاهوست

کد خبر 48346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز