چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر جهاد کشاورزی، درباره کنترل قیمت گوشت مرغ گفت: قیمت گوشت گرم مرغ در روزهای پایانی سال گذشته تا کیلویی ۲۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته بود که این اتفاق ناشی از بروز اخلال و تعطیلی تعدادی از کشتارگاه‌ها بود.

محمدرضا اسکندری، به همشهری گفت: ‌کشتارگاه‌های فوق به‌علت اقدام غیرقانونی که انجام داده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی‌ گوشت مرغ بدون محاسبه واردات، بیش از 80 هزار تن است، به مردم توصیه کرد با توجه به ذخیره مناسب که به‌منظور کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار انجام شده است، از گوشت مرغ منجمد استفاده کنند.

در این میان رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران هم بر این باور است که قیمت گوشت منجمد در کشور ۱۶۵۰ تومان و میانگین قیمت گوشت گرم مرغ ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده است و این نرخ برای تولیدکننده با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، نرخ منطقی است.

محمد یوسفی افزود: اگر مرغ در برخی مناطق یا فروشگاه‌ها به قیمت هر کیلو ۲۹۰۰ یا ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود این امر ناشی از بی‌انصافی برخی فروشندگان است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ زنده یارانه‌ای برای سال ۸۷ هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: در ماه جاری میزان جوجه‌ریزی ۸۰ میلیون قطعه است، که این رقم در اردیبهشت ۸۷ به ۸۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهد رسید که حاصل این جوجه‌ریزی تولید ۱۴۰ هزار تن مرغ در ماه است.

علی آذروش ، دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نیز در این زمینه به ایسنا گفته است میانگین قیمت گوشت مرغ در سال‌جاری ۲۴۰۰ تومان خواهد بود.

به گفته وی، ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه برای تولید گوشت مرغ در سال‌جاری به قیمت هزار و ۸۵۰ تومان لازم است چراکه قیمت ذرت ۲۳۵ تومان پیش‌بینی شده در طرح ساماندهی به ۳۳۰ تومان و سویا ۳۴۰ تومان به ۵۵۰ تومان در سال‌جاری افزایش یافته است.

کد خبر 48308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز