سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

زنگ هشدار (آلارم) ساعتی که صبح با آن از خواب بیدار می‌شویم، در میزان هوشیاری و سطح انرژی صبحگاهی نقش بسیار مهمی دارد و خلق و خوی فرد را در تمام طول روز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آلارم

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از مدیکال اکسپرس نوشت: افراد بنا به سلیقه شخصی نوع زنگ هشدار ساعت را انتخاب می‌کنند. مطالعات جدید نشان می‌دهد نوع این زنگ در سطح هوشیاری، انرژی و خلق و خوی صبحگاهی تاثیر بسیار مهمی دارد.

براساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه RMIT در استرالیا صورت گرفته است، آلارم‌های ملودیک و ریتمیک سطح هوشیاری فرد را بهبود می‌بخشند و باعث می‌شوند افراد با آرامش بیشتری از خواب بیدار شوند.

این مطالعه دستاورهای مهمی برای افراد با شغل‌های متفاوت دارد. برای مثال کارگران شب‌کار، کارمندان اورژانس، آتش‌نشانان،‌ خلبانان، پزشکان و پرستاران هنگام شیفت نیاز دارند به محض بیدار شدن از خواب به طور کامل هوشیار باشند.

براساس این مطالعه رخوت صبحگاهی یکی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند و گاهی خلق و خوی فرد را در تمام طول روز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر افراد به طور صحیح از خواب بیدار نشوند، عملکردشان به طور متوسط حدود ۴ ساعت در روز کاهش می‌یابد. این یافته حتی در مورد فضانوردان ایستگاه فضایی نیز صادق است و نوع بلند شدن در سطح انرژی و خلق و خوی آنان تاثیر مهمی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، صداهایی مانند بوق مداوم به سردرگمی ذهنی منجر می‌شوند و گزینه مناسبی برای ساعت صبحگاهی نیستند.

کد خبر 482325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha