همشهری آنلاین: دکتر علی لاریجانی سه‌شنبه 20 فروردین در همایش "خودباوری ملی و شکوفایی علمی" در مشهد گفت: شکوفایی ملی در سایه وجود انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بهتر درک می‌شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در این همایش که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: مساله هسته‌ای نماد قابل بررسی است؛ زیرا عاملی برای شکوفایی کشور شده است و باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شکوفایی ملی در سایه انرژی هسته‌ای بهتر درک می‌شود و باید نشان دهیم که حرکت تکاملی و درخشان ما در مقایسه با دیگران معنا دارد.

لاریجانی عوامل شکوفایی کشور را برخوردار بودن ساز و کار حکومت از عقلانیت، مشروعیت و مقبولیت و گردش نخبگان در سیاست‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دانست و ادامه داد: گردش نخبگان باید دارای ثبات معقولانه باشد تا زندگی مردم قابل پیش‌بینی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر هر روز در جریان حکومت تغییر ایجاد شود مردم محتاط می‌شوند؛ زیرا تغییر مکرر سیاست‌ها باعث می‌شود زمان از دست برود.

وی با بیان این مطلب که عامل دیگر شکوفایی انضباط در امور است، افزود: تا چندی پیش بعضا بی‌قانونی و بی‌توجهی به قانون در کشور باب شده بود که با تاکیدات مقام معظم رهبری قانون‌گرایی و قانون‌مندی دوباره حاکم شده است.

لاریجانی ادامه داد: همچنین تئوری مدونی برای توسعه و پیشرفت کشور باید وجود داشته باشد که هدف‌دار، غایت‌مدار و آینده‌نگر است.

لاریجانی افزود: ایران در مسیر دستیابی به انرژی هسته‌ای تا به امروز حرکت‌های استراتژیک، درست و جهشی داشته است؛ خارجی‌ها معتقدند ایران توازن منطقه‌ای را به هم زده است اما ایران کشور نگران‌کننده‌ای نیست، آن‌ها معتقدند ایرانیان از نبوغی برخوردار شده‌اند که به رشد جهان اسلام کمک می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ایران به دنبال امپراطوری نیست و قصد این کار را ندارد بلکه با تئوری اسلامی به دنبال همگرایی بدون رقابت‌های احمقانه برخی حکام منطقه است.

لاریجانی به مقوله‌های عدالت و دانایی نیز اشاره کرد و گفت: عدالت و دانایی باید دارای تعریف مشخص باشد و از مولفه‌هایی تشکیل شود که مردم آن‌ها را بپذیرند و اگر غیر از این باشد به لقلقه زبان تبدیل می‌شود، ضمن این که ما می‌توانیم با رجوع به نخبگان و بزرگان عدالت را تعریف کنیم.

وی هم‌چنین با بیان این که باید در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نخبه‌پروری کنیم افزود: این امر سبب می‌شود توده‌ها به سمت آرمان‌ها سوق پیدا کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان این مطلب که وحدت ملی زمانی به خطر می‌افتد که مسائل شخصی و حب مقام و جاه پیش آید، تصریح کرد: باید تلاش کنیم نظرات مختلف را تحمل و تئوری وحدت در کثرت را دنبال کنیم؛ زیرا وجود نظرات متنوع به نفع کشور است.

وی افزود: وحدت ملی یعنی از تمام نخبگان با هر سلیقه‌ای استفاده شود، نباید دور آن‌ها خط کشید و آن‌ها را از میدان خارج کرد؛ چرا که همه آن‌ها سرمایه کشور هستند.

منتخب مردم قم در مجلس هشتم در پایان گفت: وظایف مجلس هشتم خرد نیست؛ بلکه پرداختن به مسائل کلان کشور و تعریف عدالت است.

کد خبر 48199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز