همشهری آنلاین: رییس شورای عالی استانها گفت: دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای ماحصل مجاهدت‌های ملت و دولت ایران در پایبندی بر حق طبیعی خود در نیل به این انرژی مهم است.

به گزارش ایرنا مهدی چمران شامگاه دوشنبه 19 فروردین در همایش شکوفایی علمی و نوآوری هسته‌ای در مشهد افزود: متخصصان فهیم و با درایت ایران اسلامی با حمایت دولت و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و به رغم ترفندهای مختلف مستکبران با یک حرکت جهش گونه بسیجی به انرژی صلح آمیز هسته ای دست یافتند.

وی اظهار داشت: با تلاش متخصصان توانمند ایران اسلامی در در بخش انرژی هسته ای که میانگین سنی آنها ‪۳۰‬سال است کشورمان توانست به این انرژی مهم دست یابد.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکتهای شتابنده ای برای توسعه کشورمان در بخشهای مختلف از جمله فناوری و علمی با مجاهدت و تلاش متخصصان و دولتمردان در حال انجام است و تلاش میشود تا عقب ماندگیهای گذشته جبران شود.

او ادامه داد: امروزه علاوه بر فناوری هسته ای، ایران در مباحث بسیار مهمی مانند نانوتکنولوژی جزو ‪۱۵‬کشور مطرح جهان است و توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نمیتواند هیچگونه خللی در توسعه و پیشرفت کشورمان ایجاد کند.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در این گردهمایی که به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای برگزار شد گفت: دسترسی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای نماد وحدت و همدلی ملت ایران برای توسعه و تعالی کشور است.

رضا سراج ادامه داد: دشمنان به عناوین مختلف نمی خواستند ایران به دانش انرژی هسته ای ولو صلح آمیز دست یابد ولی با درایت متخصصان توانای ایران اسلامی و تحت حمایتهای ملت و دولت، کشورمان به قدرت علمی انرژی صلح آمیز هسته ای دست یافت.

وی بیان کرد: امروزه ایران نه تنها در بحث انرژی هسته ای بلکه در بخشهای مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی دفاعی به توانمندیهای مختلفی دست یافته است.

او افزود: کشورما به آنجایی از توانمندی دفاعی دست یافته که هیچگونه هراسی از وجود کشوری مانند آمریکا در کشورهای مجاور خود و حتی تهدیدات این کشور ندارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی دسترسی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای را جزو افتخارات بی بدیل انقلاب اسلامی برای همیشه تاریخ دانست.

قهرمان رشید افزود: این افتخار که با مجادتها و حضور گسترده ملت ایران در صحنه دفاع از حق مسلم و طبیعی خود کسب شده همواره مانند نقطه عطفی در تاریخ سراسر افتخار انقلاب میدرخشد.

کد خبر 48070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز