یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهمترین اقدام سایپا در بخش تولید خودرو در سال 87، راه اندازی خط تولید خودرو ملی خودروسازی سایپا است.

به گزارش واحد مرکزی خبر مهرداد بذرپاش - مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا - با اشاره به نامگذاری سال‌جاری با عنوان سال نوآوری و شکوفایی افزود: این خودرو با همه توان و ظرفیت‌های موجود اعم از مراکز تحقیق و توسعه، کارخانه‌ها و قطعه‌سازان این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

وی از بیان نام این خودرو ملی خودداری کرد و ارزان قیمت، باکیفیت و کاملا" ساخت داخل بودن را از ویژگی‌های این خودرو برشمرد و گفت: تولید خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا نشانه توانمندی و نوآوری دست اندرکاران و متخصصان این شرکت خواهد بود.

بذرپاش تصریح کرد: مهمترین اقدام شرکت سایپا در سال‌جاری راه اندازی و افتتاح 30 طرح بزرگ به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که یکی از این طرح‌ها راه اندازی خط تولید خودرو ملی است و بقیه نیز در فواصل زمانی معین اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: به‌رغم افزایش تعداد خودروها و سفرهای نوروزی 16 هزار تماس مردمی با امداد خودرو در ایام نوروزی برقرار شد که کاهش 10 درصدی را نسبت به سال 85 نشان می‌دهد.

بذرپاش افزود: تقاضای دریافت خدمات امدادی در حالی کاهش یافته است که تنها گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته بیش از 500 هزار دستگاه خودرو روانه بازار کرد و طبق آنچه منابع رسمی اعلام کردند، 35 درصد بر سفرهای نوروزی در مقایسه با سال گذشته افزوده شد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد تسهیلات سفر هموطنانمان در ایام نوروز سایپا طرح مشترکی با ایران خودرو اجرا کرد و با بهره گیری از تجارب آن می‌توان در سال‌های بعد آن را مصمم تر ادامه داد.

مدیر عامل سایپا تصریح کرد: نخستین دستاورد این طرح کوتاه شدن زمان امداد رسانی بود به گونه‌ای که متوسط زمان امدادرسانی هر یک از خودروسازان به حدود 40 دقیقه رسید و در زمان اجرای این طرح از زمان اعلام نیاز متقاضی تا رفع مشکل در روزهای پایانی تعطیلات به 25 دقیقه کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این به مردم قول کاهش زمان ارائه خدمات تا 20 دقیقه داده شده بود، یادآور شد : با رفع ایرادها به راحتی سال بعد می‌توانیم هدف‌گذاری قبلی را محقق کنیم.

بذرپاش، دستیابی به این موفقیت را حاصل اجرای فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی، همکاری ستودنی رسانه‌ها و اطلاع رسانی مناسب در اجرای این طرح، تلاش و زحمات راهنمایی و رانندگی برای روان کردن ترافیک معابر، کیفیت مناسب خودروهای تولیدی و اطلاع رسانی مراکز پیام شرکت سایپا دانست.

وی اظهار داشت: برای اجرای کامل این طرح در سال بعد، به راحتی می توانیم مشابه طرح نوروزی را در ایامی مانند عید فطر و 14 و 15 خرداد - ایام رحلت حضرت امام(ره) - نیز اجرا کنیم و شرایط را برای ارائه بیشترین و بهترین خدمات فراهم کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا در طرح نوروزی امسال 18 درصد بر تعداد امدادرسانان خود افزود، گفت: این شرکت در این طرح 1350 امدادگران آموزش دیده در معابر مستقر کرد که این تعداد در قالب حدود660 دستگاه خودرو امدادی یعنی با 30 برابر بیشتر از سال قبل به کمک مسافران شتافتند.

وی همچنین از افزایش 20 درصدی پایگاههای ثابت و سیار امدادی سایپا در مقایسه با سال گذشته، به کاهش ارتباطات مردمی برای دریافت امداد اشاره کرد و گفت: مهمترین پیام این موضوع، کیفیت بالای خودروهای تولیدی است که امیدواریم این روند در سال جاری و سالهای آینده نیز ادامه یابد.

بذرپاش درباره نخستین تجربه مشترک شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا در ارائه خدمات امدادی به مسافران نوروزی گفت: از این همکاری بیش از دو شرکت، هموطنانمان بهره‌مند شدند و آن هم کاهش زمان امداد رسانی و نخستین هدفی بود که از اجرای طرح مذکور انتظار داشتیم که خوشبختانه به آن دست یافتیم.

وی افزود: این طرح مشترک از این جهت که کاهش هزینه‌ها را نیز در پی داشت،می‌تواند دستاوردی برای خودروسازان باشد که اگر در دیگر طرح‌ها نیز این همکاری‌های مشترک انجام شود به راحتی می‌توانیم در افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌های خودمان با موفقیت مواجه شویم که در نهایت به عرضه محصولات رقابتی منجر خواهد شد.

یذرپاش از معرفی مدیرعامل جدید شرکت پارس خودرو در چند روز آینده خبر داد.

کد خبر 47829

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز