مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودرو‌سازی ژاپنی تویوتا و شرکت کامیون‌سازی وابسته به آن در طرحی برای ساختن یک وسیله نقلیه دوستدار محیط‌ زیست که قادر به حرکت هم بر روی جاده و هم بر روی خط آهن باشد، به هم پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری  فرانسه تویوتا و شرکت هینو موتورز وابسته به آن، در تولید یک مدل جدید از یک وسیله نقلیه ریلی - جاده‌ای همکاری خواهند کرد که در اصل بوسیله شرکت راه‌آهن جی‌آر هوکایدو طراحی شده است.

این دو شرکت اتومبیل‌سازی تکنولوژی و مواد لازم برای تقویت بخش جلویی این وسیله دوگانه را می‌تواند تا 25 نفر را حمل کند، فراهم می‌کنند.

این شرکت راه‌آهن پیش از این، چندین نمونه از خودروهای جاده‌ای - ریلی ساخته و راندن آزمایشی آنها را هم آغاز کرده است.

این شرکت که متصدی خطوط آهن جزیره شمالی هوکایدو است، این وسیله نقلیه را برای استفاده از خطوط آهنی که به علت کاهش شدید تعداد مسافران بلااستفاده مانده‌اند، ساخته است.

این وسیله هشت چرخ دارد - چهار چرخ آهنی برای خط آهن و چهار چرخ لاستیکی برای جاده‌ها- و بوسیله موتور دیزلی به حرکت درمی‌آید.

گفته می‌شود که این خودرو تنها یک چهارم سوخت خودروهای معمول دیزلی را می‌سوزاند.

انتظار می‌رود آخرین مدل این وسیله نقلیه در میانه ماه ژوئن تکمیل شود و در افتتاحیه اجلاس گروه هشت در هوکایدوی ژاپن در ماه جولای که از جمله به بررسی تغییر آب و هوایی کره زمین می‌پردازد، به نمایش در خواهد آمد.

کد خبر 53224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز