۴ تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید باقری و تقاطع خیابان‌های گلبرگ، فرجام، ۱۹۶ و بزرگراه رسالت با هدف رفع گره‌های ترافیکی ایجاد می‌شود.

بزرگراه باقری

پریسا نوری/ همشهری آنلاین: همزمان با ساخت ۴ تقاطع‌ غیرهمسطح در بزرگراه شهید باقری، دوربرگردان‌های این مسیر که موجب بروز ترافیک سنگین در این محدوده شده، حذف می‌شود. «محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت ایجاد این تقاطع ها در کاهش گره ترافیکی محدوده شرق تهران واتوبان باقری گفت: «اجرای این طرح از دوره های گذشته مدیریت شهری نیز مطرح بوده و  یکی از دلایل عدم اجرای آن وجود معارضان در بخش انتهایی اتوبان باقری است که این مشکل باید در جلسه‌ای با حضور رئیس شورای شهر، مدیران شهری و مالکان رفع شود.»

سالاری افزود: «اجرای این طرح ضرورت دارد، چون به رفع گره های ترافیکی این منطقه کمک خواهد کرد و من و همکارانم در شورا وشهرداری تلاش می کنیم بودجه لازم برای اجرای طرح پیش بینی شود. »

در حال حاضر عملکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تردد در این معبر بزرگراهی را با ترافیک سنگین و تغییر مداوم خطوط حرکتی توسط خودروها مواجه کرده و سبب بوجود آمدن مشکلات ترافیکی شده است. شهرداری تهران به منظور کاهش تداخل‌های ترافیکی و افزایش ایمنی بزرگراه شهید باقری، پروژه غیرهمسطح سازی تقاطع خیابان های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان را تعریف می‌کند تا با فراهم شدن شرایط حذف دوربرگردان ها و تقاطع های همسطح، نقش ترافیکی بزرگراه شهید باقری به عنوان یک معبر بزرگراهی شمالی-جنوبی در پهنه شرق پایتخت ارتقا یابد.

استقبال شهروندان از اجرای طرح

با توجه به اینکه بزرگراه شهید باقری یکی از پر ترددترین بزرگراه‌های شمال شرق تهران است که در حد فاصل بزرگراه شهید بابایی و بسیج از مناطق ۴ و ۸ و ۱۳ وحداقل ۱۰ محله شرقی پایتخت می‌گذرد، روانی ترافیک این معبر اهمیت زیادی در زندگی شهروندان دارد. «داود اصلاحچی» عضو شورایاری محله قنات کوثر در این باره می‌گوید: «بزرگراه شهید باقری به دلیل تقاطع‌های فراوان در بیشتر ساعت‌های شبانه‌روز ترافیک سنگین و حتی حوادث ناگواری را تجربه می‌کند. » اصلاحچی در ادامه افزود: «چند سال پیش اجرای این طرح با جدیت دنبال شد و حتی کارگاه‌ ساخت پل غیرهمسطح در محدوده خیابان ۱۹۶ فضاسازی شد که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت اما به دلایلی اجرا نشد و چندی بعد کارگاه‌ها جمع‌آوری شد.امیدواریم این طرح به زودی اجرا شود و به سرنوشت طرح قبلی دچار نشود. »

کد خبر 478087

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha