مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان دماوند که از اواسط سال 86 آغاز شده است

با هدف کاهش ترافیک درمنطقه شرق تهران در اوایل سال 88 به پایان می رسد.

دکتر مسعود نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار سما، با اشاره به اهمیت بزرگراه شهید باقری گفت: بزرگراه شهید باقری یکی از شریان های ترافیکی و محورهای حیاتی شمالی- جنوبی شهر تهران است که درشرق تهران واقع شده وبه دلیل آن که یکی از شاخه های موازی رینگ اصلی ترافیکی شمالی- جنوبی تهران است، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: بزرگراه شهید باقری در شمالی ترین قسمت از بزرگراه شهید بابایی آغازشده و در جنوبی ترین قسمت به بزرگراه شهید دوران منتهی می شود که در مجموع حدود 7 کیلومترطول دارد  ودر حال حاضر این مجموعه در حد فاصل خیابان 35 متری استقلال تا خیابان دماوند احداث شده و درحال بهره برداری است.

نصر آزادانی با اشاره به روند اجرای سایر بخش های این پروژه اظهار کرد:  قسمت شمالی بزرگراه شهید باقری، حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا خیابان استقلال در حال مطالعه بوده و قسمت جنوبی آن از میدان آشتیانی تا بزرگراه شهید دوران در حال اجراست  که در این فاز از پروژه، پل تقاطع غیر همسطح این بزرگراه با خیابان دماوند به همراه راستگردها ورینگ های ارتباطی مجموعه، احداث می شود.

وی با بیان این که این بزرگراه سهم به سزایی در جابه جایی ترافیک شرق تهران دارد، خاطر نشان کرد: این بزرگراه به دلیل تقاطع با خیابان 35 متری استقلال - خیابان وفادار، خیابان 196 غربی - خیابان فرجام، بزرگراه رسالت و خیابان جانبازان، سهم به سزایی در جمع آوری و جابجایی ترافیک منطقه شرق تهران و روانسازی ترافیک دارد.

به گفته وی، این پروژه دارای سه فاز است که عملیات اجرایی آن در مسیر بزرگراه شهید باقری از خیابان گلبرگ تا میدان آشتیانی، کانال بتنی مسیل تهرانپارس و تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری - خیابان دماوند، بر اساس زمان بندی انجام می شود.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: عملیات اجرایی این پروژه از آبان ماه سال 86 آغاز شده و تا اوایل سال 88 با برآورد اولیه هزینه 90 میلیارد و 500 میلیون ریال به پایان می رسد.

کد خبر 50011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز