مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: فقط موافقت با عقب‌نشینی از سوی ۶۵۰ واحد مسکونی معارض کافی است تا حلقه بزرگراهی شمال شهر تهران به طول ۳۳ کیلومتر تکمیل شود.

با تکمیل این بخش از مسیر غربی- شرقی امتداد بزرگراه همت و زین‌الدین، درصورت حرکت خودروها با حداکثر سرعت  مجاز  از وردآورد کرج به سه راه آزمایش در جاده دماوند، این مسیر در ۲۰ دقیقه طی می‌شود.

به گزارش همشهری، شهرداری تهران با تامین اعتبارات لازم در پی آن است تا در قالب یک طرح جهادی و ضربتی ادامه بزرگراه شهیدزین الدین را به طول ۱۲.۵ کیلومتر به پایان برساند. این طرح تنها درصورت رضایت صاحبان املاک واقع بر سر راه بزرگراه شهید زین‌الدین میسر خواهد شد.

بزرگراه زین‌الدین که عرض کلی آن به ۱۸ متر در هر باند می‌رسد‌، ادامه شهید همت در تقاطع امام‌علی تا سه راه آزمایش را شامل شده و در سه مرحله به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابراین گزارش مرحله اول از امام علی تا تقاطع قنات‌کوثر، مرحله دوم میدان پروین و شیب‌راهه‌های آن، قطعه سوم از انتهای پل پروین تا سه راه آزمایش است و در تمام قطعات مورد اشاره مجموعا حدود ۶۰۰ پلاک معارض واقع شده که صاحبان آنها درصورت توافق با واگذاری املاکشان در تکمیل حلقه شمالی شهر تهران نقش مؤثری ایفا خواهند کرد.

به گفته مسعود نصر آزادانی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران همچنین قرار است برای نخستین بار در کشور قسمتی از بزرگراه زین‌الدین از ادامه بلوار پروین به سمت شرق به‌دلیل وجود معارضان تاسیساتی و ملکی به‌صورت ۲ طبقه طراحی و اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول تکمیل ادامه شهید زین‌الدین می‌تواند تاثیر ترافیکی شگرفی بر محدوده شرق تهران به ویژه تهرانپارس، نارمک، قنات کوثر، حکیمیه و گلشن داشته باشد.

به گفته نصرآزادانی اجرای طرح‌هایی از این دست می‌تواند از بار ترافیکی مناطق شرق تهران کاسته و رفاه و آسایش ساکنین این مناطق را فراهم سازد.

کد خبر 52161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز