مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه 7 کیلومتری آسیا که هم اکنون به شهیدباکری تغییر نام داده است قرار است طراحی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا شبیه هیچکدام از بزرگراه‌های دیگر شهر تهران نباشد.

این بزرگراه که 100 میلیارد تومان هزینه برای احداث آن در نظر گرفته شده، قرار است تا  80 درصد ترافیک مسیرهای شمال، شمال غرب و غرب تهران را تسهیل کند.

تاثیرات ترافیکی بزرگراه شهید باکری به گونه‌ای است که با تقسیم بار ترافیکی نقاط شمالی تهران نظیر تجریش به مقصد غرب یعنی بزرگراه‌های چمران، نیایش، یادگار، ستاری، شیخ فضل‌الله، اتوبان تهران کرج و حتی رسالت، از بار ترافیکی آنها به ویژه در ساعات پیک ترافیک صبح و عصر بکاهد.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با همشهری گفت: قرارداد این طرح مردادماه سال 85 برای مدت 2 سال منعقد شده که با وجود همه مشکلات پیش آمده، در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین از اتصال حصارک در منطقه 5 به اتوبان کرج تقاطع ارم درصورت احداث بزرگراه شهید باکری سخن گفت و افزود: بزرگراه باکری از7 تقاطع برخوردار است که تا اواخر خرداد ماه امسال یکی از آنها به نام تقاطع فردوس به طول 350 متر افتتاح خواهد شد.

دنیامالی افتتاح کامل تقاطع‌های این بزرگراه را به‌ترتیب تا مرداد ماه میسر دانست و افزود: آخرین، بزرگ‌ترین و زیباترین آنها که در تقاطع با اتوبان تهران – کرج است در22 بهمن ماه بهره برداری خواهد شد.

به گفته معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، تقاطع اتوبان تهران کرج با شهید باکری 4 رمپ و لوپ راست گرد و چپ‌گرد2 ورودی و خروجی به غرب دارد تا امکان دسترسی شمال به جنوب مسیرغرب تهران را فراهم سازد.

بنا براین گزارش، با تکمیل بزرگراه آسیا، همه بزرگراه‌های غربی تهران به شرق متصل می‌شوند که در این صورت می‌توان بار ترافیکی را بین ورودی اصلی بزرگراه تهران- کرج و دیگر بزرگراه‌های اصلی غرب تهران مانند بزرگراه رسالت و همت توزیع و متعادل کرد.

به گفته این مدیر ارشد شهرداری، از یک طرف کاربری عمده حوزه نفوذ بزرگراه آسیا مسکونی است و عموماً محل کار افراد شاغل خانوار در خارج از منطقه قرار گرفته که منطقه ۵ را در فهرست مناطق مهم تولیدکننده سفر جای می‌دهد و از طرف دیگر مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانشجو، پارک جنگلی بزرگ کوهسار و پارک و باغ وحش ارم از مراکز عمده جاذب سفر به شمار می‌روند که بخش قابل توجهی از دسترسی‌های آنها به کمک این بزرگراه تامین خواهد شد.

وی احداث بزرگراه‌ها را عامل مؤثری در کاهش زمان سفر، افزایش متوسط سرعت، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی تردد، سهولت دسترسی به کاربری‌های شهری، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش هزینه مربوط به خسارت جانی و مالی ناشی از سوانح رانندگی، کاهش استهلاک و کاهش مخارج نگهداری و تامین قطعات یدکی و در نهایت تأثیرات مؤثر در اقتصاد کلان کشور اعلام کرد.

کد خبر 51933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز