مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات اجرایی اتصال راه دسترسی برج میلاد بر روی بزرگراه شیخ فضل الله، تا دو ماه آینده آغاز می شود و تا انتهای امسال بدون این که مسدودی در اتوبان ایجاد کند به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر مسعود نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران(۱۸۸۸)، در جمع خبرنگاران با اشاره به این که تهران به یک کارگاه بزرگ عملیاتی تبدیل شده است، از اجرای ۷۷ پروژه بزرگ عملیاتی در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال حدود ۳۰ پروژه عمده به بهره برداری کامل برسد.

وی با اشاره به پروژه هایی که در سال جاری افتتاح خواهند شد، افزود :عملیات اجرایی تقاطع سه راه آزمایش، میدان شهید کلاهدوز، بزرگراه شهید دوران، بزرگراه شهید زین الدین ، بزرگراه شهید باکری و آسیای شمالی – جنوبی، بخش های تکمیلی بزرگراه آزادگان، میدان رسالت و تقاطع های آن با بزرگراه امام علی، در حال انجام است و به تدریج در طول تابستان، پاییز و انتهای سال جاری به طور کامل بهره برداری می شوند.

نصر آزادانی در ادامه اظهار کرد: در جنوب شرق نیز پل های شهید تندگویان، شقایق و بزرگراه شهید کاظمی و صالح آباد از پروژه هایی هستند که با تدابیری که در روش های اجرا با استفاده از تجربیات شهری به کار گرفته می شود و با مدیریت بهینه در زمان اجرا، به تدریج بر اساس زمان بندی هر پروژه بتوانیم شاهد اجرای آن باشیم.

وی از اجرای سه پروژه تونل های زیرزمینی در تهران خبر داد و گفت: تونل نیایش - صدرکه می تواند ترافیک بخش شمالی را کم و بزرگراه صدر را به بزرگراه نیایش منتقل کند به صورت رفت و برگشت شش کیلومتر است که در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و عملیات اجرایی آن در تابستان آغاز می شود.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، خاطر نشان کرد: تونل امیر کبیر در امتداد زیرگذر امیر کبیر در مرکز شهر برنامه ریزی شده است که در حال انجام مراحل مطالعاتی است و هم چنین در انتهای بزرگراه صیاد شیرازی به سمت میدان سپاه نیز که به دلیل معارضان ملکی فشرده و زمان بری برای رفع آن ها هزینه های قابل توجهی می طلبد، قرار است تا تونلی از زیر خیابان به صورت دو طبقه احداث شود.

وی با اشاره به عملیات اجرایی اتوبان امام علی، اظهار کرد: به دلیل تغییرات در روش های اجرا و طراحی، در طول ۲.۲ کیلومتر در حد فاصل پیروزی تا میدان شهید محلاتی، بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان صرفه جویی در بخش املاک  انجام شده است که با توجه به تصمیمی که برای این پروژه اتخاذ شده است در ادامه مسیر و قطعات بعدی تا خاوران و دولت آباد نیز در سال جاری و سال آینده این کار انجام می شود.

نصر آزادانی با بیان این که عملیات اجرایی پروژه هایی در تهران در دست اقدام است که می تواند به لحاظ معماری به عنوان شاخص برای پایتخت باشد، گفت: احداث پل کاروان سنگی، پل جوادیه در ایستگاه راه آهن از پروژه های خاصی هستند که از نظر معماری و با روش های نوین اجرا می تواند بدون این که انحراف ترافیکی داشته باشد و با به حداقل رساندن جابه جایی معارضان تاسیسات شهری و ملکی و با مدیریت بهینه در کاهش زمان اجرا، به عنوان شاخصی برای شهر تهران باشد.

وی از اتصال راه دسترسی برج میلاد به بزرگراه شیخ فضل الله تا پایان امسال خبر داد و افزود: عملیات اجرایی اتصال راه دسترسی برج میلاد بر روی بزرگراه شیخ فضل الله، تا دو ماه آینده آغاز می شود و تا انتهای امسال بدون این که مسدودی در اتوبان ایجاد کند به بهره برداری خواهد رسید.

نصر آزادانی با بیان این که محدودیت اعتبارات جدی است و توان جذب منابع در بخش پروژه های عمرانی بسیار بیشتر از حال حاضر وجود دارد، گفت: هر چند منابع مالی نسبت به سال گذشته جهش چند برابری داشته و مثلا اعتبارات سازمان مهندسی و عمران از ۷۵ میلیارد تومان در سال ۸۴ با ۹ برابر افزایش به ۷۰۰ برابر رسیده است، اما نیازهای تهران بسیار فراتر از آن است و پتانسیل اجرایی شهر نیز به صورتی است که بتوان این نیازها را در مدت زمان مناسبی مدیریت و به نتیجه رساند.

نصر آزادانی با اشاره به افزایش قیمت مصالح در اجرای پروژه های عمرانی، اظهار کرد: میلگرد، سیمان، قیر و رفع معارضان ملکی در اجرای یک پروژه مهم هستند، قیمت سیمان تنی ۳۹ هزار تومان است که در بازار آزاد بالاجبار تنی ۱۶۰ هزار تومان خریداری کردیم و میلگرد طبق فهرست بها ۶۵۰ تومان است که در بازار بیشتر از ۱۶۰۰ تومان فروخته می شود و قیمت املاک هم ۲.۵ برابر بیشتر شده است.

وی با بیان این که با اصلاح روش ها توانستیم صرفه جویی قابل توجهی در اجرای پروژه ها انجام دهیم، گفت: با اصلاح روش های اجرا و حذف بسیاری از معارضان ملکی، در طول ۲.۲ کیلومتر توانستیم ۱۷۶ میلیترد تومان از هزینه اجرا را کم کنیم و از آثار تورم ها در پروژه های عمرانی کم کنیم.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر کمتر پروژه ای در تهران وجود دارد که رکود داشته یا متوقف شده باشد، مگر آن که دلایل ترافیکی یا تاسیسات شهری مانع آن شده باشد.

کد خبر 57303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز