مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: چهارم شهریور ماه نخستین نمایشگاه دائمی گل و گیاه با حضور ۱۱۰ تولیدکننده داخلی و ۲۵ تولید‌کننده از کشورهای خارجی به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ سال زمان و بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه برای طراحی و احداث نمایشگاه گل وگیاه 17 هزار مترمربعی بوستان گفت‌وگو صرف شده است.

علاوه براین، قراراست هر 2هفته، یک نمایشگاه تخصصی گل وگیاه در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران برگزار شود.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در مصاحبه مطبوعاتی روز گذشته خود ضمن اشاره به اینکه سال گذشته گلایل ایران در نمایشگاه اوزاکای ژاپن مدال طلا  را کسب کرد، از تولید بیش از350 گونه گیاهی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران سخن گفت.

وی افزود: 145 پیمانکار و تولیدکننده در یک‌هزار و 540پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و 30 هزار مترمربع کمربند سبز شهر تهران فعال هستند.

بنابراین گزارش، قرار است سازمان پارک‌ها با همکاری دانشگاه تهران گونه‌های گیاهی سازگار و ماندگار با شرایط تهران را تهیه و از آنها استفاده کنند.

به گزارش همشهری، سیاست‌های شهرداری تهران درامرتوسعه سرانه‌های فضای سبز به گونه‌ای است که در مناطق متراکم مانند 7، 10، 11 و 17 طی یک برنامه 5 ساله سرانه فضای سبز را به شکل قابل‌قبولی توزیع کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها تصریح کرد: نمایشگاه دائمی گل و گیاه ایران، بزرگ‌ترین نمایشگاه از نوع خود در خاورمیانه است که با همت کارشناسان و معماران داخلی احداث شده و سازه آن نیز در خاورمیانه منحصر به فرد است.

وی درباره تاثیر احداث این نمایشگاه در صنعت گل و گیاه کشور اظهار داشت: ایران از لحاظ تولید گل و گیاه در دنیا رتبه 17 و از لحاظ صادرات این محصول رتبه 107 جهان را داراست.

مختاری اظهار امیدواری کرد که برپایی نمایشگاه دائمی گل و گیاه، فرصت حضور کشور‌های برتر تولید‌کننده این محصول در دنیا را فراهم کرده، به رونق تولید و صادرات گل و گیاه در ایران بسیار کمک خواهد کرد.

افتتاح بوستان‌های ویژه بانوان

بوستان پردیس بانوان با مساحت 27 هکتار در جنوب شرقی تهران، بوستان نرگس در جنوب غربی تهران در منطقه یافت آباد و همچنین فضایی غیرمشرف در بوستان چیتگر واقع در شمال غرب تهران از بوستان‌های فرامنطقه‌ای ویژه بانوان است که قرار است در چهار گوشه شهر تهران تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرارگیرد.

به گفته مختاری، احداث بوستان‌های بانوان جنب بوستان‌های فرامنطقه‌ای، این امکان را به اعضای خانواده می‌دهد تا به راحتی امکان حضور در بوستان‌ها را داشته باشد و همگی در منطقه‌ای نزدیک به یکدیگر تفریح و ورزش کنند.

مختاری خبر داد: فردا بوستان پردیس به مساحت ۲۷ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا براین گزارش، فضای سبز این بوستان بالغ بر ۲۰ هکتار است که حدود ۲۸۰ هزارگیاه شامل ۵۴ گونه درخت، درختچه وگیاهان بوته‌ای درآن کاشته شده است.

دریاچه مصنوعی به وسعت ۷ هزارمترمربع، خانه سلامت و مهد کودک به همراه برنامه‌های آموزشی، مسیرهای جاده تندرستی و دوچرخه‌سواری، استخر بزرگسالان و کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بسکتبال، والیبال، وسایل بدنسازی و... ازجمله امکانات درنظرگرفته شده برای این بوستان است.

کد خبر 60932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز