با بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان استقلال مسیر بزرگراهی شرق تهران از بن بست خارج شده و دسترسی ساکنان شرق تهران به بزرگراه‌های باقری و زین الدین فراهم می‌شود.

به گزارش همشهری، پل تقاطع غیرهمسطح باقری - استقلال به‌طول 284‌متر و عرض 17متر در محل تلاقی بزرگراه شهید باقری و خیابان استقلال قرارگرفته و بـه‌صـورت یک معبر شرقی- غربی درامتداد خیابان استقلال و به‌صورت روگذر در تقاطع با بزرگراه شهیدباقری احداث شده‌است.

بهره‌برداری از این پروژه، دسترسی شهروندان به‌سمت شرق میدان شهرک‌امید را تسهیل‌می‌کند و همچنین سبب ایجاد ارتباط آسان‌تر شهرک‌‌های منطقه با بزرگراه شهید باقری می‌شود.

بهره‌برداری از این پل همچنین به‌دلیل موازی‌بودن خیابان استقلال با بزرگراه شهید زین‌الدین، نقش‌مؤثری درایجاد تعادل‌ترافیکی بین معابر مرتبط منطقه شرق تهران داشته و به‌دلیل اتصال ادامه بزرگراه شهید باقری بـه بزرگـراه شهید بابایی در فاز بعدی پروژه‌، ضمن کاهش زمان سفرهای برون‌شهری، سبب آسان‌ترشدن اتصال ترافیک منطقه به شریان‌های بزرگراهی می‌شود.

برای احداث پل تقاطع بزرگراه شهید باقری با خیابان استقلال علاوه ‌بر1600مترمکعب حفاری و 16هزار مترمکعب خاکریزی و اجرای بیس و ساب‌بیس‌، 1073 تن آرماتوربندی، 6500 مترمربع قالب‌بندی و 6900 ‌مترمکعب بتن‌ریـزی انجام شده‌است.

کد خبر 159229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز