مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز پایتخت با اشاره به وسعت مسیرهای بزرگراهی شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر با اقدامات مدیریت شهری تهران توسعه و تکمیل بزرگراه‌های شهر شتابی دوچندان یافته و شاهد ساخت بزرگراه‌های جدید متعدد در شهر هستیم.

بزرگراه

مختاری اضافه کرد: این مهم سبب شده تا برای تکمیل فضای سبز بزرگراهی شهر تهران، طرح‌های ضربتی نیز اجرا شود. در ابتدای امسال نیز توسعه فضای سبز بزرگراه‌های نواب صفوی، تندگویان، شهید همت و بابایی به‌طور مطلوبی انجام شد.

به‌گزارش شهرنوشت، شهرداری در توسعه فضای سبز این بزرگراه‌ها از گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با محیط و اقلیم شهر تهران استفاده کرده و شبکه آبیاری آن را نیز به‌طور مدار‌بسته و از طریق شبکه آب‌های جذبی انجام داده است.

حاشیه بخش‌های زیادی از بزرگراه‌های مدرس، یادگار امام، همت، رسالت، حکیم، شیخ فضل‌الله نوری، نیایش، بعثت، چمران و... اکنون پوشیده از فضای سبز است و حتی دمای هوا در بزرگراهی چون مدرس نیز چند درجه‌ای با دیگر معابر شهر به‌دلیل پوشیده‌شدن با فضای سبز فرق دارد.

مختاری تاکید می‌کند که شهرداری تلاش خود را به کار گرفته تا در تهران، بزرگراهی بدون فضای سبز باقی نماند. وی می‌گوید: بیش از 120 کیلومتر از حاشیه بزرگراه‌های شهر تهران در سال‌جاری پوشیده از فضای سبز شده است که این مهم در افزایش سرانه 13 متری فضای سبز تهرانی‌ها نیز نقش دارد.

کد خبر 159103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز