گروه شهری: تا پایان دی ماه تملک مالی املاک بر سرراه بزرگراه امام‌علی به پایان می‌رسد.

در جلسه بررسی و تعیین تکلیف املاک معارض واقع در پروژه‌های ارتباطی شهر تهران، عیسی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق تأکید کرد: باید بحث تخریب تا قبل از سال91 انجام و تمامی مناطق درگیر این طرح توافقات خود را تا پایان دی‌ماه به اتمام برسانند.

وی در ادامه از طرح اتصال تونل امیر کبیر به پروژه امام علی خبر داد و گفت: در این پروژه تاکنون نزدیک به 3هزار توافق صورت گرفته و تنها تعدادی از توافقات باقی مانده است که در این باره نیز انتظار داریم که اعمال ماده 9 در تملک معارضین را به حداقل برسانیم.

معاون امور مناطق شهرداری تهران همچنین از طرح تعریض خیابان پیروزی سخن گفت و تأکید کرد: تا پایان اسفندماه باید صد درصد توافقات و تملک املاک در مناطق 13 و14 به پایان برسد. به گفته شریفی، در منطقه14 از 235 معارض 96 مورد توافق و 61‌ ملک تاکنون تخریب شده است و در منطقه13 نیز از 230 مورد ملک معارض؛ 57 پلاک تخریب، 51‌پلاک توافق و 102‌پلاک در حال مذاکره است.

موضوع تعریض خیابان دماوند پروژه دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد که بر این اساس توسط منطقه7 از 52 معارض موجود در مسیر بزرگراه امام‌علی37 پلاک توافق، 11‌پلاک تخریب، 12 پلاک اعمال ماده 9 شده است، در منطقه13 نیز تاکنون 40‌درصد پلاک‌ها تخریب، 14‌درصد توافق و 23‌پلاک باقی مانده و 14‌پلاک نیز اعمال ماده9 شده است.

معاون امور مناطق درباره آخرین طرح پیشنهادی ساماندهی میدان امام‌حسین گفت: این پروژه قرار است در 2 بخش زیر گذر و همکف خیابان 17‌شهریور با به کارگیری هنرهای اسلامی اجرا شود.

کد خبر 156732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز