گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز دور جدید مطالعات مناطق2 و3 آزادراه تهران- شمال گفت: احتمال دارد پیمانکار در مطالعات خود به نتیجه برسد که باید مسیر آزادراه را عوض کند.

بزرگراه

به گزارش همشهری، پس از گذشت 20‌سال که عملیات احداث این آزادراه به‌علت کندی و تعلل پیمانکار به یک کنسرسیوم ایرانی سپرده شد، این کنسرسیوم فعالیت خود را از ابتدا یعنی از مطالعات تعیین مسیر آغاز کرده است.

یدالله صادقی با بیان این مطلب به همشهری گفت: در قطعه 3 این آزادراه اصلا کاری نشده و در قطعه 2 هم تنها یک تونل دسترسی احداث شده، اما احتمال دارد که پس از اتمام مطالعات مسیر عوض شود و این تونل هم در مسیر قرار نگیرد.

وی افزود: تکمیل این مناطق حدود 3‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احتیاج دارد اما دولت تلاش می‌کند تا 3‌سال آینده این مسیر را تحویل دهد.

منطقه 2 آزادراه تهران- شمال در حد فاصل دو آب شهرستانک- پل زنگوله به طول تقریبی 25‌کیلومتر است. براساس مطالعات اولیه تونل‌های بلند البرز هر یک به طول 6350‌متر در این منطقه قرار می‌گیرد.

تا‌کنون تونل پیشگام البرز (تونل دسترسی) به‌طور کامل افتتاح شده است. تکمیل این پروژه حدود 4 سال طول کشیده و گفته می‌شود با هزینه 78‌میلیارد تومان انجام شده است. با اجرای این قسمت، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود 5‌کیلومتر کوتاه می‌شود. همچنین منطقه3 در حد فاصل پل زنگوله- سه‌راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46‌کیلومتر است.

کد خبر 155720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز